خبرهای داغ:
«حرکت از ما برکت از خدا»؛

راه‌اندازی کارگاه تولید عرقیات گیاهان دارویی به همت کارآفرین ملایری

مربی کاراته و کارآفرین ملایری با همت و پشتکار و توکل به خدا اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید عرقیات گیاهان دارویی و تولید سرکه طبیعی کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۷۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

راه‌اندازی کارگاه تولید عرقیات گیاهان دارویی به همت کارآفرین ملایریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بارها جمله «از تو حرکت از خدا برکت» را شنیده‌ایم و شاید بی‌تفاوت از کنار آن گذشته باشیم. گاهی اوقات شنیدن برخی جملات از زبان کسانی که با گوشت و خون خود معنای واقعی آن را درک کرده‌اند، می‌تواند جالب باشد؛ محمد خلجی مربی ورزش کاراته در شهر ملایر از این دست افراد است که با همت و پشتکار خود به خدا توکل کرده و وارد میدان عمل شده و با چشم خود برکتی را که خدا در کارش ایجاد کرده است دیده و با وجودش لمس کرده‌ است؛ در ادامه گفتگویی با این جوان موفق در عرصه ورزش و کارآفرینی داشته‌ایم که می‌خوانید.

محمد خلج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: 8 سال است که در کار تولید شیره انگور، سرکه طبیعی و عرقیات گیاهی در شهر ملایر فعالیت دارم و درآمد خوبی نیز از این راه به دست می‌آورم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این کار، در تهران در کار تابلوسازی فعالیت داشتم، اما به دلیل اینکه علاقه‌ای به این کار نداشتم و از طرفی از زندگی در تهران خسته شده بودم تصمیم گرفتم که به شهرم ملایر برگردم.

این کارآفرین ملایری تصریح کرد: با توجه به اینکه برادرم در زمینه طب سنتی فعالیت دارد، کمابیش با خواص انواععرقیات گیاهی و نحوه تولید آنها  آشنایی داشتم با توجه به علاقه‌ام به اینکار مصمم شدم که در ملایر یک کارگاه تولید عرقیات گیاهی و شیره انگور راه‌اندازی کنم.

وی اظهار داشت: کار را با سرمایه 10 میلیون تومانی شروع کردم و در ابتدا 2 تن سرکه طبیعی و یک تن شیره انگور تولید کردم و به فروش رساندم که مورد اقبال مشتریان قرار گرفت.

خلج ابراز داشت: رفته رفته با رونق گرفتن کارم، کارگاه را  توسعه دادم و امروز حدود پنج نفر در این کارگاه فعالیت دارند و از این راه خرجی خانواده خود را به دست می‌آورند.

وی در مورد مشکلاتی که در شروع کار با آنها مواجه شده بود، گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که من با آن روبرو شدم نداشتن تجربه بود که با گذر زمان تجربیات زیادی در این کار به دست آوردم و به این موضوع نیز ایمان دارم که اگر حرکتی باشد به طور قطع خدا برکت می‌دهد.

این کارآفرین موفق در خصوص مزایای کار و فعالیت در ملایر تصریح داشت: تهران جای کار کردن است و نمی‌توان در آنجا زندگی آرامی داشت و باید صبح زود بیرون زد و شب به خانه برگشت؛ در حالی که هم اکنون در ملایر نیز هم به کارگاه می‌رسم هم به مغازه عطاریم و از طرفی نیز فرصت کافی برای حضور در باشگاه و تدریس کاراته به ورزشکاران را دارم؛ همچنین زمان بیشتری را نیز در کنار خانواده‌ام سپری می‌کنم.

وی با اشاره به تولید سرکه طبیعی در کارگاهش اظهار داشت: با قاطعیت می‌توانم بگویم که سرکه‌های که در کارگاه ما تولید می‌شود به دلیل رعایت اصول سنتی و بهداشتی از بی‌نظیرترین و بی‌رقیب‌ترین سرکه‌های طبیعی است که در ایران تولید می‌شود.

خلج گفت: محصولات کارگاه ما با هدف ارزش دارویی و استفاده در طب سنتی تولید می‌شود و سعی کرده‌ایم که با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب نظر مشتریان را جلب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار