معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد
معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از راه اندازی سیستم هوشمند نوین در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۱۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نریمانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: سیستم هوشمند مدارس سما حاوی سه قابلیت مهم نظارتی، مدیریت اداری و آموزشی است که قابلیت مونیتورینگ سرویس مدرسه دارد.
 
وی افزود: با استفاده از سیستم هوشمند ردیاب ماهواره ای، اطلاعات مکانی و سرعت سرویس های ایاب و ذهاب مدرسه مانیتورینگ می شود.

نریمانی ادامه داد: اولیا می‌توانند از منزل مکان لحظه ای سرویس را مشاهده کرده و در هنگام نزدیک شدن دانش آموز به خانه، گوشی موبایل هوشمند والدین Alarm می‌دهد و والدین می توانند مسیر های حرکت سرویس را مشاهده کنند که با این کار قصور و یا تخلف احتمالی انجام شده توسط راننده قابل پیگیری خواهد بود.

وی با بیان این‌که عملکرد دیگر این سیستم هوشمند قابلیت حضور و غیاب الکترونیکی است، تشریح کرد: امکان حضور و غیاب الکترونیکی و مشاهده آنلاین وضعیت و امکان تبادل پیغام بین مدرسه و والدین جهت اطلاع از وضعیت ورود و خروج دانش آموز توسط خانواده ها وجود دارد که این کار از طریق ارسال پیغام از طریق اپلیکیشن موبایل، اس ام اس و پیام رسان تلگرام انجام می گیرد.
 
نریمانی اظهارداشت: این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و IOS برنامه نویسی شده است که والدین پس از ثبت نام دانش آموز از طریق مدارس این اپلیکشن را دریافت می کنند.
 
معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از برنامه های در دست ساخت نرم افزار هوشمند سما خبر داد و گفت: قابلیت مدیریت کلاس یکی دیگر از آپشن های نرم افزار هوشمند است که از طریق آن، معلم می تواند وضعیت تحصیلی دانش آموزان را به صورت مکانیزه و دیجیتالی ثبت و نظارت کرده، توصیه‌ها، برنامه ریزی ها و کنترل های لازم را با کمک این نرم افزار انجام دهد.در این سیستم امکان تبادل پیغام، تعیین و کنترل تکالیف آموزشی با مشارکت و تعامل والدین و معلم وجود دارد.
 
نریمانی به تکمیل و بازطراحی پرتال این حوزه اشاره کرد و گفت: بازطراحی و تکمیل پرتال حوزه معاونت سما تبریز توسط واحد فن آوری اطلاعات و ارتباطات این حوزه، ضمن افزودن امکانات جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین و انجام بروز رسانی آن به صورت آنی، تمام رویدادهای حوزه های مختلف سما تبریز را تحت پوشش قرار داده و عملکرد مجموعه سما را در فضای مجازی انعکاس خواهد داد.
 
وی به تشکیل کلاس‌های آموزشکده برادران در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: کلاس‌های دانشکده سما پسرانه واقع در پاستور جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز واقع در منظریه برگزار می شود و این امر برخی مشکلات موجود را حل خواهد کرد.
 
نریمانی در پایان ابراز امیدواری کرد: انشالله با جدیت و همدلی همه همکاران سما تبریز، این دستاوردها روز به روز افزون تر و پرثمرتر شود تا سما تبریز به جایگاه واقعی خود در حوزه مدارس و آموزشکده ها دست یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها