بانوی کارآفرین تبریزی با دریافت ۱۵ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد و آموزش ساخت گل های مصنوعی و زینتی توانست به درآمد پایدار دست یابد و خودکفا شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۲۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، لطیفه نصیری، یکی از زنان کارآفرین موفق است که توانست با پشتکار و استفاده از استعداد خود و کمک کمیته امداد از پستی و بلندی زندگی عبور کند و به خودکفایی برسد.

 وی در باره سرگذشت زندگی اش اینچنین می گوید: در سال ۶۲ در شهر تبریز به دنیا آمدم. دو فرزند دارم یک دختر ۱۰ ساله و یک پسر ۱۶ ساله. همسرم در سال ۹۰ به دلیل بیماری فوت کرد. دخترم در حال تحصیل و پسرم معلول ذهنی است.   

این کارآفرین ادامه می دهد: بعد از فوت همسرم و همچنین معلولیت پسرم مشکلاتم دو چندان شد و به بیماری روحی و افسرگی دچار شدم.                                                                                                                

وی با اشاره به اینکه با فوت همسر مشکلات ام دوچندان شد، می گوید: با فوت همسرم تکیه گاه زندگی ام را از دست دادم و به ناچار در منزل محقر و کوچک پدرم به زندگی ادامه دادم، خانواده همسرم هم هیچ گونه حمایتی از من و فرزندانم نمی کردند.                                               

 این بانوی کارآفرین در مورد نحوه آشنایی‌اش با کمیته امداد می گوید: از طریق معرفی آشنایان به کمیته امداد مراجعه کردم و در سال ۸۸ با تشکیل پرونده، تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم.                                                         

وی با بیان اینکه هیچ حرفه و مهارتی را بلد نبودم و نتوانستم برای خودم کار پیدا کنم، می افزاید: مدام در فکر ایجاد درآمد و داشتن شغل مناسب بودم تا اینکه از طریق واحد خودکفایی کمیته امداد در دوره‌های آموزش گل های مصنوعی شرکت کردم و در این زمینه صاحب مهارت شدم. بعد از سه دوره آموزش، مدرک فنی و حرفه ای را کسب کرده و در منزلم به این کار مشغول شدم.                                                                     

این بانوی کارآفرین با اعلام اینکه در سال ۹۵ توانستم ۱۵ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد دریافت کنم، عنوان می کند: با دریافت این وام مغازه ای اجاره کردم و با اندک پس اندازی که جمع کرده بودم کار را آغاز کردم.                                                                                                                            

وی با یادآوری اینکه امروزه استفاده از گل مصنوعی برای تزیین خانه افزایش یافته است، می گوید: گل های مصنوعی مزایای بسیار دارند، به مراقبت کمی نیاز دارند، می توانند به یک وسیله دکوری زیبا در منازل تبدیل شوند و همین طور طول عمرشان بیشتر است.                                                                                  

وی با بیان اینکه با کمک کمیته امداد صاحب مسکن شدم و مهم ترین دغدغه زندگی ام برطرف شد، می افزاید: اکنون حامیان نیکوکار هزینه‌های تحصیل دخترم و درمان پسرم را پرداخت می کنند. لازم می دانم از کمک همه خیران و امدادگران کمیته امداد تشکر کنم.                                                                             

وی با اشاره به اینکه اکنون من و دخترم در حال حفظ قرآن هستیم، افزود: در کلاس های حفظ قران و مسابقات قرآنی کمیته امداد شرکت می کنم تا انس با قرآن پلکانی برای رشد معنوی و آرامش روحی من شود.             

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه درآمد پایدار دارد، می گوید: مشکلات بسیاری در زندگی داشتم ولی ناامید نشدم. اکنون با تلاش خودم صاحب شغل و درآمد هستم و توانمند شده‌ام. با رضایت خودم از دریافت مستمری از کمیته امداد انصراف دادم.                                                

ارسال نظرات
پر بیننده ها