خبرهای داغ:
هجوم جیرجیرکها به شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب در اثر آتش زدن زمینهای کشاورزی و باقیمانده محصولات سبب ایجاد رعب و وحشت و گزیدگی بدن کودکان شده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۶۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب، بعد از زلزله 7.3 دهم ریشتری درشهرستان سرپل ذهاب و تحمل پس لرزه ها، مردم این شهرستان با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند، از سیل و آبگرفتگی در معابر و محل اسکان زلزله زدگان، هجوم ریزگردهای گرد و خاک و وزش باد شدید گرفته تا مشکلات قطع و افت فشار آب آشامیدنی و شیوع بیماری های عفونی و شروع فصل گرمای بالای 40 درجه .

 

اکنون هجوم کم سابقه جیرجیرک ها در طی چند روز گذشته میهمان ناخوانده خیابانها و کوچه و معابر شهروندان سرپل ذهابی شده اند و سر و صدای این حشرات، موجب نگرانی و بر هم زدن آسایش شهروندان زلزله زده شده است.

 

جمعی ازمردم درگفتگو با خبرگزاری بسیج ازسرپل ذهاب، اظهار داشتند: تعداد این حشرات به نحوی است که با ورود کانکس و چادرهای اسکان مردم علاوه بر سر و صدای این حشرات در شب، دچار رعب و وحشت شده است.

 

یکی از شهروندان سرپل ذهابی در ادامه با بیان اینکه این حشره که حدود دو تا سه سانتی متر طول دارد، گفت: گزش جیرجیرک باعث قرمزی و خارش پوست بدن می شود و این مهم باعث شده است به صورت مکرر به پزشک مراجعه کنیم.

 

وی گفت: جیرجیرک ها درساعات شب درسطح خیابان ها و معابرسرپل ذهاب به وفور مشاهده شده و برای رهگذران نیز مزاحمت ایجاد می کنند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب  دلیل اصلی هجوم جیرجیرک ها به شهرستان را تغییر شرایط اکولوژی عنوان کرد و گفت: شروع کشت پاییزه و سوزاندن کاه و کلش و همچنین به هم ریختن زیستگاه اصلی این حشرات می تواند موجب تکثیر این حشرات شود.

 

شهرام مظفری زاده افزود: بارش های مناسب امسال بعد از چندین سال خشکسالی، پوشش گیاهی انبوه و گرمای زودرس موجب تغییر شرایط اکولوژی و تکثیر جیرجیرک ها شده است.

 

وی در پایان گفت: هجوم این جیرجیرک ها در این فصل مقطعی می باشد و به هیچ عنوان استفاده از سم برای از بین بردن این نوع حشره توصیه نمی شود. اما ممکن است به دلیل باز بودن درب ها به داخل منزل نیز نفوذ کنند لذا به شهروندان توصیه می شود برای از بین بردن آنها از حشره کش خانگی استفاده و نکات بهداشتی را در منازل و اسکان های موقت رعایت کنند تا دچار آلودگی نشوند.

ارسال نظرات