عابدینی:

رویای آمریکا برای مذاکره مجدد با ایران هرگز تعبیر نخواهد شد

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت:صحبت ترامپ مبنی بر اجبار جمهوری اسلامی به مذاکره همان صحبت روسای جمهور قبلی است اما این آرزو که جمهوری اسلامی تسلیم خواسته‌های امریکا شود رویایی است که هرگز تعبیر نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۷۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص ادعای اخیر ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مبنی براینکه جمهوری اسلامی مجبور به مذاکره مجدد با امریکا خواهد شد گفت: ترامپ رئیس جمهور مغرور امریکا می‌تواند هر صحبتی را در حوزه بین الملل مطرح کند، اما اینکه این موضوع واقعیت یابد مسئله دیگری است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال اخیر نشان داده از حقوق حقه خود عدول نخواهد کرد،گفت: این صحبت ترامپ در حقیقت حرف ۵، ۶ رئیس جمهور پیش از او هم بوده است آن‌ها نیز همه بلاتفاق تمام هم و غم خود را در کمک کردن به دشمنان این مرز و بوم گماشتند.

عابدینی با اشاره به اقدامات امریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها به تروریست‌ها برای انجام اقدامات ناامن کننده کمک می‌کردند، هم چنین به رژیم بعث عراق در حمله ناجوانمردانه به ایران و گروه‌های تجزیه طلب در اوایل انقلاب کمک می‌کردند هرگزچنین تحریم‌های فلج کننده و تهدید‌های معتبر نظامی که علیه ایران انجام می‌دادند تا کشورمان را وادار به عقب نشینی و تسلیم کنند از یاد و خاطر ملت ایران پاک نخواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: اما با وجود تمام این اقدامات هرگز این فشار‌ها ایران را وادار به عقب نشینی نکرد جمهوری اسلامی طی ۱۵ سال اخیر که موضوع هسته‌ای را دنبال کرد همواره با فشار غرب تلاش می‌کرده یک موضوع هسته‌ای را به یک موضوع سیاسی تبدیل کند مقابله کرده است.

وی یاداور شد: جمهوری اسلامی همواره از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نیامده و اتحادیه اروپا چه در دو سالی که مستقیم باایران مذاکره می‌کرد و چه زمانی که مذاکرات به کشور‌های ۱+۵ گسترش یافت از ایران درخواست کرده بود تا در ۴ موضوع با آن‌ها همکاری کند اول کاهش فعالیت هسته‌ای کشورمان دوم عقب نشینی دستاورد‌های هسته‌ای و سوم برچیدن تمام سایت‌های هسته‌ای بود خواست چهارم آن‌ها نیز این بود ایران تمامی این دستاورد‌ها را ویران کند.

عابدینی ادامه داد: ما شاهد آن بودیم که در زمان ریاست جمهوری اوباما و در روز‌های پایانی عمر سیاسی اش در کاخ سفید،وی صراحتا اعلام کرد که اگر می‌توانستند تمام پیچ و مهره‌های تاسیسات ایران را باز می‌کردند و این صحبت ترامپ مبنی بر اجبار جمهوری اسلامی به مذاکره همان صحبت روسای جمهور پیشین امریکا مثل بوش، کلینتون، ریگان و کارتر است بنابراین این آرزو که جمهوری اسلامی تسلیم خواسته‌های امریکا شود رویایی است که طی ۴۰ سال اخیر در میان دست اندرکاران کاخ سفید وجود داشته و هرگز تعبیر نخواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار