شاخص‌ها گرانی نیز برآن مضاعف و فریاد مردم ایلام نیز از گرانی درآمده است و انتظار آن است که دولت در خصوص حداقل گرانی در استان ایلام چاره‌ای بیندیشد.
کد خبر: ۹۰۲۷۳۱۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در اعلام شاخص‌های گران‌ترین شهرهای ایران، ایلام به عنوان دومین شهر گران ایران شناخته شده است. استانی که از همه محرومیت‌ها برخوردار است در شاخص گرانی مقام دوم کشور را دارد. در بیکاری، عدم رونق اقتصادی، مهاجرت و خودکشی جوانان و آلودگی به اعتیاد و تصادفات جاده‌ای و سونامی سرطان و بلای بی درمان ریزگردها که نفس ایلامی‌ها را تنگ کرده است نیز شاخص این استان قابل توجه است. علاوه بر این شاخص‌ها گرانی نیز برآن مضاعف و فریاد مردم ایلام نیز از گرانی درآمده است و انتظار آن است که دولت در خصوص حداقل گرانی در استان ایلام چاره‌ای بیندیشد.

یکی از شهروندان ایلامی که خود را نیک سرشت معرفی کرد در همین رابطه در گفت‌و‌گو با ما اظهار داشت: طی یک ماه اخیرقیمت انواع کالا از مصرفی و سرمایه‌ای به طور عجیبی افزایش یافته و کسی هم در این باره پاسخگو نیست.

وی افزود: این گرانی اگر به همین نحو ادامه داشته باشد یقینا تا چند ماه آینده به بازار دچار تلاطم می‌شود و توان مردم را در مقابل گرانی شکسته می‌شوداکنون هر کیلو گوشت گوساله با نرخ 37 تا 43،گوسفندی 45 تا 50 و مرغ  7 هزار و 500 تومان در قصابی ها به فروش می رسد و هیچ نظارتی هم انجام نمی‌شود اگر نظارت گاه به گاه هم به جهت جنبه تبلیغاتی انجام می‌گیرد بی اثر است و مردم آثار آن را نمی بینند و در زندگی مردم بی تاثیر است.

اسدی دیگر شهروند ایلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: گرانی‌ها به بهانه تحریم و نامشخص بودن نرخ دلار است و وقتی به فروشگاه مواد غذایی مراجعه می‌کنید قیمت یک پفک 50 در صد افزایش داشته است  و فروشنده علت گرانی را تحریم و افزایش دلار می‌داند!

اسدی در ادامه می‌گوید: من دولت و مسئولان استانی را در گرانی دخیل می‌دانم چرا که در همین ایلام یک شبه بنر‌های بزرگ در چهار‌راه‌ها  نصب و نرخ کرایه تاکسی‌ها را بین 20 تا 50 درصد افزایش می‌دهند خوب این نمونه بر حمل و نقل و تردد و گرانی بازار موثر است و مقصر این هم نه آمریکا است و نه تحریم بلکه خود دولت و مسئولان استان است.

گرانی و عدم نطارت بر بازار از مطالب عنوانی آیت‌الله محمد نقی لطفی بود که در خطبه‌های نماز عید فطر بود که گفت: گرانی‌های  و نابسامانی اخیر اخیر بازار ناشی از فقدان مدیریت و راهبرد اقتصادی است.

امام جمعه ایلام گرانی و نابسامانی بازار و افزایش روزانه نرخ ارز را موجب فلج شدن بازار دانست و گفت: امروز کسب و کار مردم توام با گرانی لجام گسیخته برای مردم سخت و مردم خواهان ساماندهی و مدیریت بر این وضعیت هستند.

 

 

ارسال نظرات