رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبر داد

ترک اعتیاد با کمک معتادان بهبودیافته/ اعزام ۲۳۱ تیم به مناطق آسیب‌خیز

رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: تیم‌های سیار در قالب تیم‌های 2 نفره از افرادی که خود بهبود یافته اعتیاد هستند، به مناطق آسیب خیز می‌روند و افراد معتاد را به ترک اعتیاد تشویق می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۲۷۳۲۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه عباسی گفت: به دلیل اینکه چرخه اعتیاد برای معتادان تکرار نشود به دنبال راهکارهای اساسی هستیم چرا که پس از اینکه معتادان جمع‌آوری و وارد مرحله درمان شده و سم‌زدایی می‌شوند حمایت اجتماعی از انها قطع می‌شود و دوباره به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند. 

وی ادامه داد: 84 شلتر و سرپناه شبانه در سطح استانهای مختلف و مناطق آسیب خیز فعالیت می کنند که 24 مورد آن مخصوص زنان است و همچنین 15 مرکز کاهش آسیب برای این افراد نیز وجود دارد.

عباسی گفت: 231 تیم ارائه خدمات کاهش آسیب در مناطق آسیب خیز کشور فعالیت دارند که در سال جاری تعداد این تیم ها را افزایش خواهیم داد که هدف از فعالیت این تیم‌ها در مناطقی که با آسیب اجتماعی اعتیاد روبرو هستند، این است که معتادان در کلونی‌ها و پاتوق‌های مصرف موادمخدر را به ترک اعتیاد و گرایش به زندگی بدون مواد ترغیب کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: این تیم‌های سیار در قالب تیم‌های 2 نفره از افرادی که خود بهبود یافته اعتیاد هستند، به مناطق آسیب خیز می‌روند و با ارائه خدمات بهداشتی و کاهش آسیب، افراد معتاد را به ترک اعتیاد تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به چرخه معیوب درمان گفت: به همین دلیل سازمان‌های مرتبط و شرکای خود را دعوت کردیم و دستورالعمل «مدیریت پس از خروج» معتادان را تدوین کردیم این دستورالعمل به ستاد مبارزه با مواد مخدر رفته و پس از تصویب آن برنامه بهزیستی این خواهد بود که روی توانمندسازی و جامعه‌پذیری این معتادان کار کند تا عود و برگشت این افراد به اعتیاد کمتر شود.

عباسی ادامه داد: برای آن که دسترسی مصرف کنندگانی که به مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور برای دریافت خدمات کاهش آسیب، مراجعه نمی‌کنند را افزایش دهیم ، تعداد موبایل سنترها را نیز که در قالب تیم‌هایی به همراه یک ماشین در نقاط و کلونی‌های آسیب خیز در تردد هستند را در سال جاری اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: ارائه خدمات به معتادان سخت و متجاهر سخت و پرهزینه است به همین دلیل به دنبال ایجاد موبایل سنترها و تیم‌های سیار هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار