ما باید حدفاصل قائل می‌شدیم بین آن چیزی که مرتبط با اقتصاد برجامی ما می‌شد و آن چیزی که با مسائل داخلی اقتصاد ما و به خصوص بخش خصوصی ما مرتبط می‌شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۳۲۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، آبان سال گذشته به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد. وی در پاسخ این پرسش خبر آن لاین که «شما مشاور سیاسی رئیس‌جمهور هستید. اگر شما رئیس‌جمهور بودید، کدام یک از کارهای اقتصادی را که ایشان انجام داد، انجام نمی‌دادید؟»، گفت: با توجه به نوع اتفاقی که پیش‌بینی می‌شد ممکن است در رابطه با روابط خارجی ما بیفتد؛ شاید اگر ما اقتصاد ملی‌مان را از اقتصاد خارجی مرتبط با تحولات سیاست خارجی‌مان به لحاظ عملکرد داخلی تفکیک می‌کردیم و دو برنامه برایش می‌ریختیم؛ البته اینها به هم مرتبط است و ارتباط وسیع با هم دارد، ولی اگر طوری طراحی می‌کردیم که در صورت بروز هر اتفاقی برای اقتصاد برجامی، اقتصاد ملی‌مان خسارت نبیند یا حداقل خسارت کمتری ببیند، در آن صورت شاید ما می‌توانستیم از بعضی از تحولات جلوتر باشیم.

وی در پاسخ این پرسش که «یعنی دقیقا چه کاری را انجام نمی‌دادید؟»، تصریح کرد: یعنی ما باید حدفاصل قائل می‌شدیم بین آن چیزی که مرتبط با اقتصاد برجامی ما می‌شد و آن چیزی که با مسائل داخلی اقتصاد ما و به خصوص بخش خصوصی ما مرتبط می‌شد. البته در این دولت در بخش خصوصی کارهای بزرگی شده، ولی من می‌توانم بگویم در این 40 سال در مورد بخش خصوصی هیچ کاری نشده است. انتظار شاید این بود که در دولت یازدهم و دولت دوازدهم بخش خصوصی یک جایگاه والاتری پیدا می‌کرد. آن کاری که باید می‌کردیم، این بود که جایگاه والاتری برای بخش خصوصی قائل می‌شدیم، این کار نشد؛ اگرچه تلاش فراوانی شد. در حال حاضر هم وقتی در روابط خارجی‌مان دچار مشکل می‌شویم، این بخش بیشتر خسارت می‌بیند.

یادآور می‌شود فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی بسیاری، نسبت به اینکه دولت، قبل و بعد از برجام به اقتصاد ملی و بخش خصوصی بها نداد و حتی رئیس‌جمهور فرصت یک دیدار با فعالان بخش خصوصی را فراهم نکرد، انتقاد کرده‌اند.

گفتنی است ابوطالبی از سوی روحانی به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل انتخاب شده بود اما دولت اوباما، وی را تروریست خواند و برایش ویزا صادر نکرد.
ارسال نظرات