خبرهای داغ:
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست و به عنوان چشم ناظر و بیدار حکومت اسلامی به همه دستگاه ها نظارت دارد
کد خبر: ۹۰۲۷۴۰۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد بیان کرد: نقش رسانه در ابعاد مختلف نقش بسیار بزرگی است. رسانه ها رکن چهارم دموکراسی در دنیا هستند.
وی گفت: دستگاه قضا و دادگستری با بحث عدالت و احقاق حق عجین است و جایگاه عدالت از دیدگاه بزرگان دین هم در تحکیم و هم تشریح وجود دارد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اساس عالم هستی بر مبنای عدالت است. در نظام تکوین سرتاسر عدالت وجود دارد و شارع مقدس در نظام تشریح و قانونگذاری و اجرا دستور به عدالت داده است.
حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: هم در مرحله تعمیم و هم در مرحله اجرا قوانین باید عادلانه تصویب شود. در مقام اجرا، نظارت و قضاوت باید مدیرانی گمارده شوند که اگاه باشند چرا که جایگاهی که قضاوت دارد منصب بسیار ارزشمند و والایی است و به تعبیر امام یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است که موجب تحقق عدالت در عرصه های مختلف اجتماعی می شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: اکنون، عدالت، این گوهر ناب بشریت در سطح جهان محقق نشده است و امیدواریم حکومت عادلانه با ظهور منجی محقق شود.
این مقام مسوول افزود: حاکمیت اسلامی بر اساس موازین دینی ایجاد شده و در دستگاه قضا بزرگانی مانند شهید بهشتی آمدند و گام های بلندی را برداشتند.
حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: اگر در حال حاضر قضاتی مساله قضا را مدیریت می کنند بر اساس قانون است و اگر بر اساس شرع باشد امور بسیاری باید رعایت شود.
وی یادآور شد: دستگاه قضا کارهای بزرگی انجام داده اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و اصحاب رسانه می توانند نقش بسیار مهمی را در خصوص جایگاه و ماموریت های دستگاه قضا ایفا کنند.
حجت الاسلام قدرتی افزود: پنج ماموریت مهم برای دادگستری تعریف شده که عمده وظیفه دستگاه قضا احقاق حق و تحقق عدالت است که صراحتا بیان شده است.
وی بیان کرد: سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست و به عنوان چشم ناظر و بیدار حکومت اسلامی به همه دستگاه ها نظارت دارد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دستگاه قضایی باید استقلال داشته، بیطرف، منصفانه و عادلانه باشد و فضای محاکمه باید طوری باشد که متهم بدون خوف از خود دفاع کند و حقوق متهم باید در فضای دادگاه رعایت شود و به دور از حب و بغض های شخصی و سیاسی باشد. بلکه کار قضاوت باید عدالت بدون جانبداری از حزب و شخصیت خاصی باشد.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: یکی از آسیب های اجتماعی این است که مردم نمی دانند از حقوق خود چگونه حمایت کنند و این در حالی است که دستگاه قضا باید علاوه بر پرونده های داخلی پرونده های بین المللی را نیز بررسی کند.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید صد در صد انقلابی باشد و انقلابی گری برخلاف نظر خیلی ها تندروی نیست بلکه عادلانه، خردمندانه دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دستگاه قضا و دادگستری در جهت احقاق حق تلاش می کند و قوه قضاییه در جهت مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی گام های بسیار خوبی برداشته است.
حجت الاسلام قدرتی افزود: مفسدین اقتصادی سعی می کنند از مراکز و دستگاه ها افرادی را جذب کنند اما قوه قضائیه در راستای اهداف انقلاب و امام گام نهاده و پیگیر تمام امور می باشد.
حتی ممکن است پرونده های مفسدین اقتصادی مختومه باشد بازهم ما با جدیت پیگیر بوده و هیچ حاشیه ای برای مفسدین در هر سطح و قشری قائل نیستیم.

وی گفت: اکثر مدیران دستگاه های استان خدوم و شایسته هستند و جای قدردانی دارد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها