خبرهای داغ:
پای درد دل کشاورزان /1

مسئولان جهادکشاورزی به هیچ کدام از قول ها و تعهداتشان عمل نکردند

کشاورز نمونه خراسان جنوبی گفت: مسئولان جهادکشاورزی استان به هیچ کدام از قول ها و تعهداتشان عمل نکردند و فقط جلوی مسئولان اقتصادی سازمان چشم گفتند. مستندات و مدارک موجود است.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۱۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جهاد سازندگی نهادی انقلابی است که در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران تاسیس شد.

حال که جهاد سازندگی با توجه ضرورتهای کشور به جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرده اما حل مشکلات بخش کشاورزی با مدیریت جهادی به جای خود باقی است که دراین زمینه باید تلاش ها چند برابر شود تا هدف نهایی معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی در خود کفایی بخش کشاورزی و عمرانی و آبادانی روستاها به طور کامل محقق گردد.

به بهانه هفته جهادکشاورزی با تعدادی از کشاورزان نمونه استان برای جویا شدن مشکلاتشان گفتگویی انجام دادیم که به ترتیب منتشر می شود.

انتشار گلایه های کشاورزان صرفا برای اطلاع مسئولان و جهت حل و فصل مشکلات پیش روی این قشر زحمت کش انجام می شود و در پایان پاسخ مسئولین را نیز خواهیم گرفت.

یکی از کشاورزان نمونه استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: کارم کشاورزی است و از قدیم کشاورز بوده ایم. پسته کاری و کشت گندم و جو فعالیت اصلی ما است.

وی با اشاره به اینکه پدرم چندین سال متوالی کشاورز نمونه شدند افزود: علاوه بر کشت و کار، بیش از 10 سال خارج از کشور  در حوزه مدیریتی توزیع، فروش و صادرات محصولات کشاورزی نیز کار کردم.

این کلزا کار نمونه استان با بیان اینکه کشاورزی را از صفر شروع کردم عنوان کرد: پنج سال گذشته کار جدید کشت کلزا را شروع کردم.

وی ادامه داد: امسال 150هکتار پسته،  10 هکتار جو، 30 هکتار گندم و 28هکتار کلزا کشت داشتم و در این حجم بالا کشت هیچ گونه همکاری و حمایتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی مشاهده نکردم.

 این کشاورز نمونه استان تصریح کرد: حمایت ها در حد صفر بوده است و تنها حمایتی که از ما شد این بود که طرح لوله کشی را اجرا کردند که آن هم حمایت نیست چون آن چیزی که ما می خواستیم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تعهداتی که سازمان به ما اعلام می کند مشکلات بیش از حد است خاطرنشان کرد: برای کشت کلزا می گویند ما حاضریم همه نوع همکاری با کشاورز داشته باشیم و تعهد تامین آب را می دهند بعد آب تامین نمی شود من کشاورز یک ضرر و زیان آنچنانی برمی دارم و کسی نیست که پاسخگوی ما باشد.

این کشاورز نمونه استان با بیان اینکه مشکلات عدیده و بیش از حد است افزود: وقتی در کشت کلزا با مشکل مواجه شدم به معاونت جهاد مراجعه کردم  که با لحن بدی با بنده برخورد کردند.

 وی تصریح کرد: مسئولان جهادکشاورزی به هیچ کدام از قول ها و تعهداتشان عمل نکردند و فقط جلوی مسئولان اقتصادی سازمان چشم گفتند. مستندات و مدارک موجود است.

وی با اشاره به انتظاراتش از سازمان جهادکشاورزی گفت: انتظار داشتم بذر به موقع تحویل می  دادند که بدموقع تحویل شد، کودی که نیاز داشتیم به موقع تحویل ما نشد و خودمان در انبار ذخیره داشتیم وگرنه مجبور بودیم از خیر ثمرات آن بگذریم و در موقعی که مشکلات ویروسی و مریضی به سراغ باغات می آید انتظار داریم مهندسین بررسی کنند که چنین عملیات مطلوبی انجام نمی دهند.

این کلزا کار نمونه استان اظهارداشت: مهندسین حق دارند چون یک سازمان به نام پهنه ای درست کردند که همه پای سیستم ها باید این پهنه را درست کنند و نمی رسند که به باغات مراجعه و نظارت کنند.

وی گفت: کار کشاورزی در ایران با روش بروکراسی اداری فنا شده است. اینقدر ما کشاورزان درد دل داریم که بعضی اوقات تصمیم می گیریم هرچه داریم بفروشیم، در بانک بگذاریم و راحت بخوابیم.

این کشاورز نمونه استان با اشاره به لزوم جایگزینی کشاورزی به سبک نوین در استان افزود: با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، طرح گلخانه هیدروپونیک را ارائه دادم که گرچه ابتدا هزینه راه اندازی آن بالا است اما سود دهی زیادی دارد اما متاسفانه در بروکراسی اداری گیر افتاد و انجام نشد.

وی با بیان اینکه این طرح در اصفهان با موفقیت انجام شده است که طرحی کلان برای اشتغالزایی جمع کثیری از جوانان استان است گفت: برای اجرای این طرح زمینش را آماده کردم اما تحقق آن همت ملی می طلبد چون برای جلوگیری از مصرف آب باید محصولاتی که توجیه اقتصادی دارد را کار کنیم.

این کشاورز نمونه استان تصریح کرد: در استان ما هیچ گونه حمایتی وجود ندارد اگر حمایتی هست جذب  اطرافیان می شود و به دست افراد علاقه مند و دلسوز که دنبال کار هستند نمی رسد.

وی ادامه داد: کشاورزی بخش اعظم اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار می دهد و با توجه به اهمیت امنیت سبد غذایی مردم که زیرمجموعه سازمان جهاد است باید دقت و توجه بیشتر به این مجموعه قرار بگیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار