خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خبر داد:
معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: برای تکمیل مستندنگاری آثار نمایشی دفاع مقدس استان فارس، بانک اطلاعاتی نیاز است.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۵۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، مهدی انصاری درباره مستندنگاری آثار نمایشی استان فارس با موضوع دفاع مقدس که از سال گذشته آغاز شده بود، اظهار داشت: بخشی از آثار، جمع‌آوری شده اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی دقیق هنوز به اندازه کافی برای چاپ نرسیده است.

وی با بیان اینکه 20 اثر متنی و 10 تا 15 اثر اجرایی جمع‌آوری شده است، گفت: آثار اجرایی شامل نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی بوده و اگر اداره ارشاد و انجمن نمایش بتوانند اطلاعات بیشتری در اختیار بنیاد قرار دهند، آثار در قالب کتاب منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس افزود: هنرمندان نیز می‌توانند آثار خود در زمینه دفاع مقدس، حداقل در بازه زمانی 5 سال گذشته را به اداره بنیاد حفظ آثار استان فارس ارائه کنند.

انصاری درباره عدم استقبال در این زمینه بیان کرد: بانک اطلاعاتی قوی‌ای در این زمینه در اداره ارشاد وجود ندارد و همین امر سبب کند شدن جریان مستندنگاری شده است و این موضوع با مدیرکل ارشاد استان نیز مطرح و قول همکاری داده شده است.

وی درباره عدم استقبال از نمایش‌ها با موضوع دفاع مقدس در استان نیز گفت: در سال‌های گذشته جشنواره تئاتر دفاع مقدس برگزار می‌شد و این امر سبب توجه بیشتر هنرمندان به این عرصه بود اما با تعطیلی این جشنواره در سال‌های اخیر روند تولید آثار نمایشی با موضوع دفاع مقدس نیز کاهش یافته است.

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار فعالیتی را برای احیای جشنواره‌های هنری با موضوع دفاع مقدس آغاز کرده که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و شیراز نیز آمادگی برای برگزاری برخی از این جشنواره‌ها اعلام کرده است.

انصاری ابراز امیدواری کرد با این فعالیت جدید بنیاد روند تولید آثار هنری به ویژه آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس بیش از گذشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها