مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان

تغییر چهره محرومیت به چهره مطلوب از اهداف اردوهای جهادی

مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول(ص) شهرستان کرمانگفت: سازندگی یکی از مهمترین اهداف این اردوهاست که موجب شده چهرۀ مناطق محرومیت تغییر یابد و چهرۀ مطلوبی به خود بگیرند.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۷۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، عرفان موسی پور مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری است که بسیج در راستای مأ موریتهای خود با تمام توانایی در این عرصه تلاش می نماید.
وی با بیان اینکه پیشرفت روستایی و محرومیت زدایی از روستاها نیازمند توجه هم زمان به ابعاد مختلف موضوع در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی سیاسی و بخصوص فرهنگی است ، ادامه داد: بسیج این قابلیت را دارد که با همکاری تمام دستگاه ها و متناسب با مقدورات، ظرفیتها و پشتیبانی ها در تمامی یا اکثر این موضوعات که هر یک نقش تعیین کننده ای در رفع محرومیت دارند به اجرای ماموریت بپردازد.
موسی پور در پاسخ به این سوال که اردوهای جهادی چقدر به اهداف خود رسیده اند، گفت: اردوهای جهادی به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین برنامه های بسیج در رفع محرومیت و سازندگی کشور است.
وی ادامه داد: سازندگی یکی از مهمترین اهداف این اردوهاست که موجب شده چهرۀ مناطق محرومیت تغییر یابد و چهرۀ مطلوبی به خود بگیرند.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول(ص) با باین انکه دراین اردوها بسیجیان ابتدا به خودسازی پرداخته و درس زندگی را می آموزند گفتند: فعالیتهای عمرانی ، فرهنگی،علمی و بهداشتی به این دلیل کارآمد است که بسیجیان از نزدیک با وضعیت زندگی مناطق محروم در ابعاد مختلف آشنا می شوند سپس در رفع محرومیت از چهرۀ منطقه تلاش مضاعف به کار می گیرند.
وی تصریح کرد: چون بسیجیان برای دستگیری از مردم مناطق محروم تلاش می کنند همیشه مورد استقبال گرم مردم قرار می گیرند و در واقع اردوهای جهادی دریچه ای برای محرومیت زدایی از مناطق و طرحی ماندگار برای خدمات رسانی به مردم محسوب می شود ومردم را نیز به زندگی دلگرم نماید.
موسی پور تاکید کرد: شناخت رسالت اردوهای جهادی و نقش تاثیر گذار آن بر جهادگران و مردم آن منطقه می تواند یک الگوی فرهنگی و اعتقادی برای جوانان ما باشد.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول(ص) در خصوص رسالت رسانه ها در این خصوص بیان داشت: یکی از رسالت های رسانه ها در کمک به جذب جوانان به سمت اردوهای جهادی و نشان دادن سختی های زندگی مردم محروم می باشد.
وی ادامه داد: همچنین معرفی الگوهای موفق و نوآوری های اردوهای جهادی می تواند زمینه ساز تقویت حرکتهای جهادی باشد.
موسی پور در خصوص مهمترین اقدامات بسیج سازندگی است بیان داشت: فعالیت های بسیج سازندگی به طور کلی شامل فعالیتهای کشاورزی ( شامل کمک به برداشت محصول – احیا و بازسازی زمینه های کشاورزی و شبکه آبیاری – دامپروری – شیلات و .... )، فعالیتهای عمرانی (تعمیر – تکمیل و ساخت مناطل محرومین – بازسازی و بهسازی مدارس – ساخت نمازخانه خانه بهداشت و ... )، فعالیتهای آموزشی و فرهنگی ( نمایشگاه های کتاب – نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی ارائه آموزشهای فرهنگی – بهداشتی علمی و تحصیلی – خدمات مشاوره ای رایگان و ....)، فعالیتهای اجتماعی ( توسعه صنایع دستی – جمع آوری و توزیع کمکهای مردمی ، واکسیناسیون – کمک به مردم در حوادث طبیعی – خدمات بانکداری و صندوقهای قرض الحسنه ، امور بهداشت و درمان و .... ) می باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس اقداماتی مانند تامین نیروی سازمان یافته بسیجی متناسب با موضوع کاری، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز با مشارکت سازمانها و نهادها، اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در مناطق محروم شناسایی ، اولویت گذاری و رفع محرومیت های خاص خانواده های محروم روستاها، خدمات رسانی به مردم برای رفع مشکلات مختلف زندگی ( برداشت محصول – ساخت و تأمین منازل و ..)، مشارکت در توسعه زیرساختها و اجرای پروژه های عمرانی و غیر عمرانی دولت ، گسترش و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی در فضای کسب و کار و سازندگی کشور و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اشتغال صورت گرفته است.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه حضرت رسول(ص) دیگر برنامه های بسیج درمناطق محروم را این گونه تشریح کرد: ساخت و تکمیل خانه محرومین ،کمک به تکمیل پروژه های زیر ساختی بهداشت و درمان ، احیای قنوات ، و چشمه ها در جهت توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال جوانان در این بخش، حمایت از طرحهای اقتصاد مقاومتی خانگی جهت ایجاد اشتغال جوانان و حمایت از خانواد ه های کم درآمد ، کمک به مناطق زلزله زده در استان کرمان و کرمانشاه ، انجام فعالیتهای فرهنگی در راستای تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی در بین جوانان و آحاد مردم، از اهم اقدامات بسیج سازندگی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار