خبرهای داغ:
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: حدود ۷ هزار و ۵۳ نفر اشتغال در سال ۹۵ و حدود ۷ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال در سال گذشته ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۵۳۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
ایجاد ۷ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد بختیاری با اشاره به نرخ بیکاری استان قم اظهار کرد: ۱۱.۲ درصد نرخ بیکاری سال ۹۵ و نرخ بیکاری سال گذشته ۱۰.۹ درصد بوده و ۳۵.۸ درصد نرخ مشارکت سال ۹۵ و ۳۶ درصد نرخ مشارکت سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷ هزار و ۵۳ نفر اشتغال در سال ۹۵ و ۷ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال در سال گذشته ایجاد شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه اشتغال‌ها در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی ایجاد می‌شود گفت: بر اساس ظرفیت، سند آمایش، سند اشتغال، چشم‌انداز و سند‌های بالادستی ظرفیت اشتغال برای کشاورزی ۴.۲ درصد، صنعت حدود ۴۲ درصد و خدمات ۵۴.۲ درصد برای استان تعیین شده است.

وی عنوان کرد: اعتبار مشاغل خانگی ۱۶ میلیارد تومان برای سال ۹۶ بوده که ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص دادند که تعداد ۷۳۲ طرح پذیرش شدند. تاکنون ۳۵۹ صاحب طرح به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که ۴۸۷ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

بختیاری یادآور شد: مشاغل خانگی باید در سامانه ثبت شود. افراد پس از دریافت کد رهگیری به دستگاه‌های اجرایی متفاوت مراجعه می‌کنند و پرونده تشکیل شده به اداره تعاون ارسال می‌شود تا پس از بررسی به بانک معرفی شود.
ارسال نظرات