یادداشت//

خصوصی سازی مدارس به چه قیمتی!

آنچه که اخیرا در مدرسه‌ای در غرب تهران اتفاق افتاده و قلب جامعه و غیرت اسلامی و ایرانی را داغدار کرده و به آبروی نظام آموزشی کشور خدشه رسانده، بخشی از نتایج شیوه غلط خصوصی سازی در نظام آموزشی است.
کد خبر: ۹۰۲۷۵۵۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  شکی نیست که آینده هر کشور توسط نسل در حال آموزش آن کشور رقم می‌خورد، لذا مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در خصوص آینده، سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد است.

آنچه مسلم است در بخش آموزش هرچه هزینه صرف شود هزینه‌کرد محسوب نمی‌شود بلکه نوعی سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری است، لکن به نظر می‌رسد آلوده کردن این حوزه به مباحث سیاسی و جناحی چه‌بسا آسیب جبران‌ناپذیری به آینده کشور خواهد زد.

متأسفانه در چند سال اخیر مشاهده می‌شود که فضای آموزشی مدارس کشور به‌شدت آلوده به مباحث سیاسی شده چنانکه حتی مباحث سیاسی تا سطح مقطع ابتدایی نفوذ کرده و این فضا باعث آلوده شدن این محیط مقدس شده است.

امروز افکار و روحیات نسل آینده بشدت متأثر از این سیاست‌بازی‌ها شده که البته مسئولان بلندپایه از این رویه ناآگاه نبوده و گاهی باذوق زدگی و شتاب‌زدگی مروج این آسیب‌ها هستند، چنانکه مردم از بالاترین شخص دولت شنیدند که گفت، باید برجام به یک متن آموزشی تبدیل و در مدارس تحصیل شود و یا اینکه سند استعماری و استکباری ۲۰۳۰ را مخفیانه و ریاکارانه در مدارس دنبال می‌کنند.

افسار تعلیم و تربیت نباید در اختیار سیاست زدگان غرب‌گرا قرار بگیرد

امروز برخی تندرو‌های سیاسی مدرس مدارس غیردولتی پایتخت بوده و چراغ خاموش افسار تعلیم و تربیت را به دست گرفتند، به‌گونه‌ای که باورش سخت است که بشنوید سعید حجاریان مؤسس مدرسه سلام، عزالدین دانش آشتیانی مؤسس مدارس مفید و علی‌اصغر فانی مؤسس مجتمع جماران با رویکرد خصوصی هستند.

حالا سؤال اینجاست آیا در مدارسی که شهریه‌های نجومی آن صرف سفر به لندن برای آگاهی از نظام تعلیم و تربیت انگلستان می‌شود که خود به‌صورت رسمی در سایت اطلاع‌رسانی مدارس اعلام می‌کنند می‌شود انتظار داشت که تعلیم و تربیت و نظام آموزشی این مدارس بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی پیش برود؟

بی‌شک از این نوع مدارس خصوصی نمی‌توان امیدی داشت که نسل آینده و فارغ‌التحصیلان آن افرادی خودباور و عزیزالنفس بوده و در سلامت روحی و اخلاقی جهت به دست گرفتن آینده نظام اسلامی تربیت شوند.

نگاه خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش

رئیس‌جمهور گفته بود؛ آموزش‌و پرورش باید از حالت دولتی بودن به‌تدریج و قدم‌به‌قدم خارج شود. اینکه بیش از ۱۰ درصد مدارس غیردولتی است خبر خوبی است، اما باید این آمار افزایش پیدا کند. همچنین ما می‌توانیم آموزش را خرید خدمت کنیم. ” (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) و یا اظهارات دیگری از مسئولین دولت: خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی انقلابی در آموزش‌وپرورش است. باید تلاش شود طی ۱۰ سال آینده اداره ۵۰ درصد مدارس به بخش خصوصی واگذار شود.
 
به قلم سرهنگ دوم پاسدار علی رجبی
ارسال نظرات
پر بیننده ها