نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور :
نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور، استان کرمان را یکی از استان‌های منظبط در امر وقف در کشور برشمرد و گفت: برخی می‌گویند تمامی پول‌های بقاع و موقوفات به تهران برده می‌شود که صددرصد دروغ است بلکه هر کدام جداگانه کنترل و ثبت سامانه می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۲۷۵۷۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف استان کرمان اظهار داشت: شما می‌دانید ملت ایران با رهبری امام راحل راه اسلام، اهل بیت (ع) را انتخاب کرد و بعد از ایشان فرزند خلفش مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه را ترسیم و هدایت می‌کند.
وی گفت: ما در این انتخاب هیچگونه شک و شبه‌ای نداریم، زیرا سعادت و سرافرازی ایران در راهی است که امام تعیین کرده است.
محمدی افزود: می‌دانید دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص سران حکام آمریکایی و سران جلاد صهیونیستی دروغ می‌گویند که ملت ایران را دوست دارند آنان دشمنان ایران هستند.
وی ادامه داد: دلیل آن مشکلاتی است که برای ملت ایران بوجود می‌آورند و این بهترین دلیل دروغگویی آنان است.
محمدی بیان داشت: یکی از برنامه‌های حساب شده آنان در فضای مجازی و ماهواره‌ها مایوس کردن مردم نسبت به آینده و گذشته انقلاب اسلامی است.
وی عنوان کرد: به دشمنان می‌گوییم شما کور خوانده اید و اشتباه می‌کنید همچنان که در گذشته اشتباهات فاحشی داشتید، مردم به وعده‌های خدا اعتماد صددرصد دارند و خداوند همانطور که در این ۴۰ سال مردم را یاری کرده در ادامه راه هم یاور مردم خواهد بود.
نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور گفت: لذا امید به لطف خدا داریم و مردم هم به این امید اعتقاد دارند گرچه برخی از مسئولین خسته شده اند و به دنبال شریک می‌گردند، ولی این مردم همچنان پای کار هستند و تا آخر برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده اند.
محمدی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده از مدیران امین و پاکدست بوده و انصافا در این مدت با امانت داری و رعایت مسائل شرعی و مراقبت از اموال وقف و امامزادگان اجازه سواستفاده به کسی نداده است.
وی استان کرمان را یکی از استان‌های منظبط در امر وقف در کشور برشمرد و گفت: برخی می‌گویند تمامی پول‌های بقاع و موقوفات به تهران برده می‌شود که صددرصد دروغ است بلکه هر کدام جداگانه کنترل و ثبت سامانه می‌شوند.
محمدی بزرگترین اختلاف ملکی بین اوقاف و منابع طبیعی را یک میلیون و ۵۰۰ هکتار برشمرد و افزود: که باپی گیری‌های مجدانه یک میلیون و ۲۰ هکتار آن تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به اینکه می‌بایست ۱۷۰ هزار سند رسمی گرفته می‌شد، اذعان داشت: از سال ۱۳۱۰ تا پایان سال ۱۳۸۸، ۶۵ هزار سند و از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۹۶، ۷۰ هزار سند رسمی موقوفات گرفته شده است.
محمدی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری موقوفات باید در راستای علم و فن آوری باشد که هم در اقتصاد کشور و هم در اشتغال و رشد می‌تواند موثر واقع شود.
وی به جایگزینی حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده اشاره کرد و اذعان داشت: وی بار‌ها اعلام استعفا نمود که موافقت نشد، ولی این بار به خاطر مسائل خانوادگی و کسالت این استعفا مورد قبول واقع شد که با شور و مشورت به حجت الاسلام والمسلمین تدینی رسیدیم که وی به موقوفات اشراف کامل دارد و اهل تعامل، صبر و استقامت در مشکلات و سختی‌ها است.

محمدی بیان کرد: باید در مجموعه اقتصادی وقف بیش از گذشته مدیریت کرد تا بتوان از قبل نیات واقفین به مردم خدمات داد و ما با خدای خود عهد بستیم طبق نیات واقفین و قوانین شرعی عمل کنیم.



لازم به ذکر است: در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مدیرکل سابق اداره اوقاف قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

همچنین از دو کتاب با عنوان‌های “آثار اجتماعی وقف” و “امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب” با تالیف حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده رونمایی شد.
ارسال نظرات