مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سابق استان کرمان، به ثبت بی سابقه ۱۶۹۲ سند مالکیت در اوقاف اشاره کرد و گفت: واقعی سازی قیمت اراضی موقوفات را دنبال کردیم و تلاش ما اجرای دستورالعمل‌ها و قانون بوده و در حوزه وقف و موقوفات با هیچ کس تبانی نکردیم.
کد خبر: ۹۰۲۷۵۷۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه ضمن قدر دانی از کلیه مدیران، شهرداران، فرمانداران و بخشداران دوران مدیریتش اظهار داشت: امروز اوقاف بیش از گذشته طی طریق برای رسیدن به اهداف خود داشته است.
وی به ۱۲ سال مدیریت خود در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اشاره کرد و گفت: بنده توفیق همزمان دو ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و اداره کل اوقاف را به عهده داشتم که خوشبختانه کار‌های عمرانی زیادی در آنان صورت گرفته است.
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: حوزه اوقاف مثل شنبه بازار می‌ماند کار بسیار سخت، حجیم و پرتوقعی است.
قاسمی زاده تعامل شایسته با کلیه دستگاه‌ها با روابط حسنه را یکی از عوامل برگرداندن حقوق موقوفات برشمرد و عنوان کرد: واقعی سازی قیمت اراضی موقوفات را دنبال کردیم و تلاش ما اجرای دستورالعمل‌ها و قانون بوده و در حوزه وقف و موقوفات با هیچ کس تبانی نکردیم.
وی بیان داشت: با حداقل بودجه و امکانات در حوزه اوقاف کار‌هایی انجام دا ده ایم ۶۸ میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای مصلا‌ها و مساجد استان پرداخت شده و بیش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز به بقاع فاقد و کم درآمد کمک شده و همچنین در ۷۴ بقاع متبرکه ۴۵ هزار متر ساخت و ساز انجام شده است.
قاسمی زاده همچنین تصریح کرد: در ۴۷ موقوفه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده از آن جمله می‌توان به تالار احسان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار موقوفه سند دار شده اند، گفت: تاکنون ۱۲ هزار سند اجاره اوقافی تنظیم و همچنین ثبت ۱۶۹۲ سند مالکیت در اوقاف بی سابقه بوده است.
قاسمی زاده، ۵۲۲ هکتار اراضی اختلافی تعیین تکلیف شده، ۹۰۰ وقف جدید در سال‌های اخیر و اعزام ۱۲ هزار نفر روحانی و مبلغ با هزینه اوقاف را از جمله عملکرد‌های اوقاف برشمرد
ارسال نظرات