یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: آمار جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان به مقدار قابل توجهی پایین می آید.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۱۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ماه رمضان امسال هم با تمام معنویاتش به پایان رسید؛ ماهی که سراسر نور و رحمت همراه با بندگی خدواند بود، ماهی که در شب های قدر آن قرآن نازل شد.

امروزه اهمیت این ماه مبارک و عزیز بر کسی پوشیده نیست و شرایط در این ماه به گونه ای  است که برکاتی بسیاری را هم برای بندگان الهی و هم برای جوامع اسلامی در حوزه های بسیاری رقم می زند.

در واقع برنامه های معنوی ماه رمضان تنها در حوزه نماز و روزه خلاصه نمی شود بلکه در موضوعات دیگری از جمله دستگیری از نیازمندان و تجدید دیدار با خویشاوندان و همچنین میهمانیهای افطاری، پخت و توزیع نذری در میان روزه داران از طرفی به سفره ها عطر و بركت می دهد و از سوی دیگر لذت اطعمه و اشربه در جای حقیقی اش درك می شود.

ماه رمضان ماهی است كه در آن مسلمانان بنا بر احكام دین اسلام، خود را موظف به رعایت بعضی مسایل می بینند پس طبیعی است كه ما در این ماه نكاتی را درون جامعه بیابیم كه در ماههای قبل شاهد آن نبوده ایم. روی آوردن بیشتر مردم به مساجد، رونق مجالس مذهبی و قرآنی و در یك كلمه ماه رمضان ماه آشتی انسانها با خداست انسانی كه در دنیای ماشینی و پر مشغله امروز فرصت صحبت كردن با آفریدگار خویش را كمتر پیدا می كند.

تأثیر فرهنگ "رمضان" بر کاهش جرم و جنایت

همین باعث ایجاد فضایی می شود که آسیب های اجتماعی نیز در این ماه کاهش پیدا کند؛ موضوعی که حجت الاسلام "سعید کلانی" از روحانیون برجسته ایلامی بر این نکته تأکید فراوانی دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار دین و مذهب ایلام بیدار در این خصوص گفت: ذکر و یاد خدای سبحان در هر حال موجب آرامش قلب ها می شود و بلکه اگر یاد خدا در بین مردم گسترده شود عامل آرامش جامعه نیز خواهد شد.

حجت الاسلام کلانی اظهار کرد: یکی از اوقاتی که ذکر خداوند متعال در بین مردم محسوس می شود، ماه مبارک رمضان است،چرا که در این ماه عزیز گرایش به معنویت و تهذیب نفس و انس بیشتر با قرآن که مایه آرامش روانی است،باعث مشود که آمار جرم وجنایت در جامعه به مقدار قابل توجی پایین بیاید.

این روحانی برجسته ایلامی افزود: این امر از برکت فضای روحانی و ملکوتی است که در ماه مبارک رمضان بر جامعه حاکم می شود،امید است که با اثری که عبادات وارتباط بنده با خداوند واهل بیت (ع) در ماه مبارک رمضان برقرار می کند این اثر مثبت در ماه های بعد نیز در جامعه قابل مشاهده باشد.

 

ارسال نظرات