معلمان غیردولتی از سال جدید باید کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: از سال تحصیلی جدید، معلمان دوره ابتدایی باید دارای کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند و سال آینده‌ دوره دبیران دوره متوسطه را برای اخذ کارت پیش‌بینی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۴۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی توجیهی رؤسای ادارات مشارکت‌های مردمی رو ناظران میدانی استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه ویژه آموزش و پرورش در سیر جوامع، باعث شده به معلم و دانش‌آموز در کشورهای دغدغه‌مند توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌های مشارکت مردم در آموزش و پرورش حضور موسسان مدارس غیردولتی به عنوان کارآفرینان آموزشی است.

زینی‌وند با بیان اینکه حضور موسسان با حب و بغض و اظهارنظرهایی ناسنجیده همراه بوده است، گفت: اما به رغم مشکلات با بالیندگی این مجموعه مواجه بوده است.

وی به نظارت اشاره کرد و ادامه داد: افزایش کیفیت در گروی نظارت در همه برنامه‌هاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش به دو سیاست  کار راهبردی و عملیاتی اشاره کرد و افزود: در سیاست راهبردی با استفاده ابزارهای نوین و کارسناسان، دستورالعمل نظارت جامع تصویب و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل ۴ سطح ارزیابی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این ۴ سطح شامل خودرارزیابی، ارزیابی منطقه‌ای، ارزیابی استانی و ارزیابی ستاد است و باید همه مدارس حداقل یکبار در سال نظارت شوند.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه هدف از نظارت، کنترل و مدیریت است‌، افزود: نظارت در مناطق ۴سطح دارد؛ سطح اول، نظارت کارشناسان از مدارس است؛ سطح دوم ناظرین استانی هستند که متناسب با موضوع فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح ناظرین مقیم استانی را در سطح کشور کلید می‌زنیم که در قالب سامانه‌ای فعالیت می کنند؛ همه فرایندها در قالب سامانه نرم‌افزاری است و از بازدید های سنتی فاصله گرفتیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: به دنبال این هستیم ناظران به کمک مدیران مدارس بیایند و موجب افزایش قانون‌گرایی شود و به تناسب تعداد مدارس، ناظر مقیم تعیین کردیم. 

وی تأکید کرد: از سال تحصیلی جدید، معلمان دوره ابتدایی باید دارای کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند و سال آینده‌ دوره دبیران دوره متوسطه را پیش‌بینی کردیم. 
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار