خبرهای داغ:

تاثیر گذاری طرح های بیابان زدایی سپاه و منابع طبیعی در شرق هندیجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: حدود۱۸۴۴هزارهکتار در منطقه شرق هندیجان باکاشت ۲۵۸هزار اصله انواع نهال برای مهار ریزگردها همراه با اشتغالزایی ۲۵ نفر مستقیم که بخشی ازآن حدود۷۵۷هکتار از پروژه با کاشت ۱۰۵هزار اصله نهال با مشارکت بسیج سازندگی سپاه انجام گرفته که از طرح های موفق در استان و کشوری به حساب می آیند.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۶۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان ،پیش از ظهر دوشنبه بازدید رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مسئولان هندیجان به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی در منطقه شرق هندیجان از کاشت نهال ها انجام گرفت.
 
امین عبادی در بازدید از شرق بیابان زدایی هندیجان  اظهار کرد:درآینده نزدیک حدود ۴۰۰هکتار در مسیر روستاهای شرق هندیجان حدود ۵۶هزار اصله انواع نهال در سال ۹۷بامشارکت مردم ،شورا و دهیاران و مسئولان کاشته خواهد شد و یکی از عمده طرح های مهم در جلوگیری از فرسودگی خاک و ریز گردها و ایجاد فضای سبزو جنگل ها انجام خواهند گرفت.
 
وی افزود:طرح های کاشت نهال در مناطق ریز گردها در سه بخش خلاصه می شود شامل مراقبت ،آبیاری و نگهداری بصورت منظم همراه با بازدید روزانه انجام می شود که حدود ۴۲هزار هکتار اطراف هندیجان جزعی از مناطق کوهستانی در شرق شهرستان است .
 
 
وی بابیان آبیاری نهال های دو ساله در شرق هندیجان گفت:باتانکر بصورت هماهنگ شده هر ۱۳روز یک بار نهال های  دوساله آبیاری می شوندو درآینده با رشد این نهال از منطقه دهنو،کره پا،چم تنگو،سرخره و چهل منی شاهد فضای جنگلی برای تفریح مردم شهرستان و سایر استان در منطقه شرقی هندیجان خواهیم بود.
 
عبادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری هندیجان عنوان کرد:طرح بیابان زدایی شرق هندیجان با استفاده از تمام ظرفیت ها و قرار دادباپیمانکاران و بسیج سازندگی بهترین فرصت اشتغالزایی برای شهروندان شده است واین روند اقدامات با جدیت ادامه خواهد داشت. 
 
وی با اشاره به فصل وزمان آبیاری نهال ها در مناطق هندیجان بیان کرد:در فصل تابستان آبیاری از سه شب تا ۱۰صبح انجام میگیرد که نهال ها راحت تر از این آب ها استفاده و رشد مناسبی داشته باشند ودر سال ۹۷ باتوجه به دیر قرار داد بستن و مواجه شدن با شرایط بد آب و هوایی گرما فقط حدود ۲۰ هکتار از ۴۰۰ هکتارعملیاتی شده است ومابقی در پاییز امسال کاملا درختکاری خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار