زارعی در آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب:

استاد دانشگاه باید قدرت ایران را حس کند/هر خانه در ایران باید به یک کارخانه تبدیل شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ما تلاش داریم برای ایجاد اعتماد به نفس تورهای علم، فناوری و پیشرفت را راه‌اندازی کنیم، استاد باید قدرت ایران را حس کند.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۹۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در همایش ملی " آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی " که صبح امروز با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش مردم در نظام اسلامی اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی مردم ودیعه الهی هستند به همین دلیل در چنین نظامی نمی شود، مردم را دور زد.
زارعی ادامه داد: ما از یک پشتوانه تاریخی در دهه شصت به کمک بسیج و سپاه برخورداریم و می خواهیم آن را وارد دانشگاه کنیم.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که با کمک فناوری دهه 60 علم را اجتماعی کنیم.
وی گفت: ما قریب به 35 هزار عضو هیات علمی داریم که باید از این ظرفیت برای حل مشکلات بهره ببریم.
زارعی تصریح کرد: ما تلاش داریم تورهای علم، فناوری و پیشرفت را راه اندازی کنیم، استاد باید قدرت ایران را حس کند.
وی با اشاره به فعالیت های بسیج اساتید در سال های اخیر گفت: ما 720 کانون در سراسر کشور داریم و اینها باید 720 تخصص هم داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تخصص ها به حل مشکلات جامعه و مردم بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد حل‌المسائلی بسیج اساتید در دوره مدیریتی جدید افزود: اگر ما به این فکر رهبر معظم انقلاب توجه کنیم نظام دانایی را به منظومه‌ای از توانایی تبدیل کنیم، اگر در ایران هر خانه به یک کارخانه تبدیل شود و هر فردی یک مهارت داشته باشد، اگر اندیشکده های بسیج اساتید بتواند در استادان دغدغه مند تولید دغدغه کنند که به سراغ مسایل و مشکلات کشور بروند، مشکلات کشور حل خواهد شد.
زارعی تصریح کرد: ما در این مدت فعالیت خود با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هم افق بوده ایم و در آینده هم به پرداختن به مسائلی که به معضل تبدیل شده، برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار