خبرهای داغ:
رئیس جهاددانشگاهی قزوین اذعان کرد:

روحیه جوان در کنار روحیه جهادی در مجموعه جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی قزوین گفت: مجموعه جهاددانشگاهی استان قزوین از سال ۸۳ تأسیس‌شده است و طی این ۱۴ سال با بضاعت‌های خود همراه با نیروهای جوان به صورت جهادی خدمات شایانی را به عموم مردم ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۹۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرشاد پیله‌چی رئیس جهاددانشگاهی قزوین در بازدید معصومه مرادیان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از مجموعه جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی تحت نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی باسابقه ۴۰ ساله و به پشتوانه دانش فنی خود توانمندی‌های ویژه‌ای داشته که به‌واسطه آن در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی ورود پیداکرده است.
وی ادامه داد: مجموعه جهاددانشگاهی در کشور از سال ۵۹ تأسیس‌شده است و در این ۳۸ سال با قریب به ۷ هزار کارمند و ۲۰ پژوهشکده در حوزه‌های مختلفی همچون درمان، محیط‌زیست و امثال آن فعالیت دارد.
پیله‌چی تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان قزوین از سال ۸۳ تأسیس‌شده است و طی این ۱۴ سال با بضاعت‌های خود همراه با نیروهای جوان به صورت جهادی خدمات شایانی را به عموم مردم ارائه کرده است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم در دوره مدیریتی جدید جهاددانشگاهی با هم‌افزایی در کنار مدیران کل استان و مجموعه استانداری بتوانیم توانمندی‌هایمان را به‌درستی ارائه کرده و با مجموعه دولت ارتباط و تعامل دوسویه داشته باشیم.
رئیس جهاددانشگاهی قزوین ضمن اشاره به توانمندی‌های این مجموعه تشریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی از سیاست‌گذاران درخواست دارد که با توجه به بضاعت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی این مجموعه مأموریت‌هایی را به ما ابلاغ کنند، به‌عنوان‌مثال در کارگروه اشتغال و حوزه آب پیشنهاد‌هایی برای انجام پروژه‌هایی در این خصوص از سوی استانداری دریافت کرده‌ایم.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است و بودجه جاری دریافت نمی‌کند؛ می‌کوشد تا با درآمدزایی در حوزه‌های مختلف علمی، درمانی و پژوهشی در امور فرهنگی و اجتماعی برای مردم خدماتی ارائه دهد.
پیله‌چی تأکید کرد: یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی ورود به بحث اشتغال است که برای این امر مجموعه جهاد برنامه‌هایی دارد که مصداق عینی خدمت‌رسانی به مردم است.
وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی در معاونت پژوهشی در سه بخش «مرکز جامع توان‌بخشی»، «طب تسکینی» و «مرکز درمان سرطان پوست و برست» به تریتب در مردان و زنان فعالیت جدیدی را آغاز کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی قزوین اعلام کرد: در«مرکز جامع توان‌بخشی» که مربوط به درمان بیماری‌های مغز و اعصاب است علاوه بر استفاده از آب‌درمانی تلاش می‌کنیم که سایر دستگاه‌های موردنیاز را خریداری کرده و در آینده‌ای نزدیک این مرکز را راه‌اندازی کنیم.
وی اضافه کرد: می کوشیم مرکز«طب تسکینی» که مربوط به آرامش‌بخشی به بیماران سرطانی در روزهای پایان زندگی است و هم‌اکنون فقط در تهران و خراسان رضوی فعال است را در قزوین راه‌اندازی کنیم، در این راستا در حال راه‌اندازی فاز نخست «پرستاری در منزل» ضمن تعامل با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
پیله‌چی اظهار کرد: در حوزه درمان سرطان پوست و برست با پشتوانه مجوزهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین توانسته‌ایم در حوزه غربالگری گام برداریم و در ابتدای امر دستگاه ماموگرافی و سونوگرافی را برای این منظور خریداری کرده‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: جهادانشگاهی در حوزه آموزش روی دوره‌هایی تأکید دارد که منجر به اشتغال دانش‌آموختگان شده و ارزش‌افزوده‌ای را برای شاغلان داشته باشد؛ لذا دوره‌هایی را در مجموعه تعریف می‌کنیم که در صنعت به آن احتیاج باشد.
رئیس جهاددانشگاهی قزوین در پایان تأکید کرد: مرکز تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی روی ایده‌های نو در بحث اشتغال سرمایه‌گذاری کرده؛ ضمن اینکه این مرکز به‌صورت جامع در همه بخش‌های این مجموعه وجود دارد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها