مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 12 هزار و 461 نفر به پایگاه‌های اهدای خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 540 نفر موفق به اهدای خون شدند که از میان اهداکنندگان 6 هزار و 71 نفر اهداکننده مستمر، 3 هزار و 31 نفر باسابقه و 438 نفر باراولی بودند.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۱۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 12 هزار و 461 نفر به پایگاه‌های اهدای خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 540 نفر موفق به اهدای خون شدند، اظهار کرد: از میان اهداکنندگان 6 هزار و 71 نفر اهداکننده مستمر، 3 هزار و 31 نفر باسابقه و 438 نفر باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تأکید بر حضور پررنگ بانوان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران، اضافه کرد: از میان اهداکنندگان خون در ماه رمضان امسال 9 هزار و 246 نفر مرد و 294 نفر از بانوان بودند.

این مسؤول با اشاره به اینکه امسال روز جهانی اهدای خون با شعار « مرا هزار امید است و هر هزار امید تویی» است نامگذاری شده است، تصریح کرد: انتظار داریم با توجه به نوع‌دوستی اهداکنندگان، حضور آنان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران مستمرتر باشد.

پوریانی یادآور شد: با توجه به اینکه عمر پلاکت خون سه تا پنج روز است انتظار ما این است حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون مستمر باشد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای خونی بیماران باشیم.

 وی به وضعیت مطلوب اهدای خون در ماه رمضان امسال در مازندران اشاره کرد و گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان بحث خونگیری در کشور کاهش می‌یابد و امسال نیز شرایط تعطیلی خاص بود ولی این موضوع روی اهدای خون در مازندران تأثیر نگذاشت و توانستیم پاسخگوی تمامی نیازهای خونی باشیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 15 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های سطح استان توزیع شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها