خدمات‌رسانی خادمین سلامت رضوی به 1100 نفر در بخش قاسم‌آباد خواف

به مناسبت عید سعید فطر، کاروان خادمین سلامت رضوی با حضور در بخش قاسم‌آباد خواف به هزار و صد نفر از اقشار آسیب‌پذیر و محروم این منطقه خدمات‌رسانی کرد.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۲۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ مجری طرح خادمین سلامت رضوی مؤسسه خدمات درمانی آستان قدس رضوی در این باره گفت: گروهی ۳۶ نفره متشکل از متخصص‌های قلب، داخلی، اطفال، زنان و مامایی، دندان‌پزشکی، پزشکان عمومی و پرستار در برنامه جهادی کاروان خادمین سلامت رضوی در بخش قاسم‌آباد خواف مشارکت داشتند.

دکتر حسین شراره ادامه داد: این برنامه خودجوش با همکاری نهاد‌هایی مانند شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سپاه پاسداران، بخشداری، نیروی انتظامی منطقه و شورای شهر خواف انجام شد و بیماران تعدادی از روستا‌های دورافتاده خواف از خدمات درمانی تخصصی، دارویی و آموزشی بهره‌مند شدند.

وی به معاینه ۱۵۹ کودک در این برنامه جهادی اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد نیاز دارویی مراجعان به صورت رایگان پاسخ داده شد.

شراره بیان کرد: خدمات دندان‌پزشکی در دو حوزه آموزش و اقدامات اورژانسی دندان‌پزشکی مانند کشیدن و پرکردن دندان توسط دندان‌پزشکان خادمین سلامت رضوی ارائه شد.

وی افزود: مراجعان به ویژه دانش‌آموزان دبستانی و زنان باردار با هدف پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، این آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

مجری طرح خادمین سلامت رضوی مؤسسه خدمات درمانی آستان قدس رضوی ابراز کرد: تعدادی از بیماران این منطقه که نیازمند خدمات درمانی در سطوح بالاتر بودند به برخی از بیمارستان‌های سطح شهر مشهد ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: بیماران قاسم‌آباد خواف و روستا‌های اطراف ابتدا توسط پزشکان عمومی غربالگری اولیه شده بودند تا بیماران مورد نیاز، از ویزیت رایگان متخصصان کاروان خادمین سلامت رضوی بهره‌مند شوند.

شراره با اشاره به اعطای هدایای فرهنگی و متبرک از طرف مجموعه آستان قدس رضوی به کودکان و دیگر مراجعان این برنامه گفت: به همت خادمین سلامت رضوی، پرتوی مهربانی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) به این منطقه رسید و موجب رضایت و خشنودی مردم روستا‌های بخش قاسم‌آباد خواف شد.

وی تصریح کرد: در حاشیه انجام این طرح و برگزاری جلساتی با مسئولین مربوطه، برنامه پزشکی از راه دور برای این منطقه در دهه کرامت طرح‌ریزی شد.

لازم به ذکر است، این برنامه جهادی در ادامه سلسله برنامه‌های خودجوش پزشکی خادمین سلامت مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در مناطق دورافتاده استان زیر نظر بنیاد سلامت رضوی صورت گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار