خبرهای داغ:
استاد اخلاق در حوزه و دانشگاه گفت: خداوند با نعمت‌های خود مومنین را برادر کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۵۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

خداوند با نعمت‌های خود مومنین را برادر کرده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام موسوی در ادامه سلسله مباحث تفسیر دعای مکارم الاخلاق که با حضور فرماندهان، مدیران، کارکنان و سربازان تیپ همیشه سر افراز انصارالحسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند اگر محبت را در دل مومنین قرار نمی‌داد، مومنین  با یکدیگر دشمن می‌شدند.

وی با بیان اینکه انس و الفت از آن خداست، گفت: انسان باید همواره در دعاهای خود از خداوند بخواهد که دشمنانش را به دوست تبدیل کند.

استاد اخلاق در حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند با نعمت‌های خود مومنین را برادر کرده است، ابراز داشت: در متون و احادیث اسلامی ما این چنین بیان شده که انسان تا زمانی که حسادت را به زبان نیاورده یا در عمل نشان نداده است عمل او گناه نیست؛ امام صادق (ع) فرمودند مومن اهل حسد نیست اهل غبطه است.

وی افزود: اگر کسی شایسته نعمت نیست و ما زوال نعمت را در مورد او از خدا خواستیم این حسادت نیست، حسادت در جایی است که طرف شایستگی آن را دارد.

موسوی یادآور شد: اولین کسی که حسود به آن آسیب می‌زند خود حسود است، حسادت ریشه کفر و برای خدا تعیین تکلیف کردن است و در برخی مواقع شخص حسود کافر از دنیا می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات