خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:
برادران اظهار کرد: در ماه رمضان امسال در بحث مراجعه ۱۵ درصد و در بحث خونگیری ۱۷ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ داشتیم.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۶۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین محمد حسین برادران در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل انتقال خون برگزار شد ضمن اشاره به امار مقایسه ای دو سال قبل بیان کرد: آمار مقایسه ای سال ۹۶ در بحث مراجعه ۵۳ هزار و ۶۰۰ نفر که نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۳ درصد رشد داشتیم و در بحث اهدای خون ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر خون اهدا کردند که نسبت به سال ۹۵، ۹ درصد افزایش رشد اهدای خون داشتیم.
وی گفت: در شاخص رشد اهدای خون در کشور رتبه دوم کشوری را پس از گیلان به دست آوردیم.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: در مقایسه دو ماهه ابتدای سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در بحث مراجعه ۸ هزار و ۵۷۹ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد کاهش مراجعه داشتیم و در بحث خون گیری در سال ۹۷، ۶ هزار و ۵۷ نفر که نسبت به سال قبل ۱۴ و نیم درصد کاهش خونگیری را داشته ایم.
برادران افزود: مسایل موجود در اجتماع می تواند اشتغال ذهنی ایجاد کند و این امر در کمبود مشارکت نیاز به بررسی های کارشناسانه دارد.
وی ضمن اشاره به آمار مقایسه ماه رمضان سال جاری نسبت به سال قبل عنوان کرد: در ماه رمضان امسال در بحث مراجعه ۱۵ درصد و در بحث خونگیری ۱۷ درصد کاهش نسبت به سال ۹۶ داشتیم.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۶ طبق شاخص کشوری به ازای هر هزار نفر ۲۷ نفر خون اهدا کرده اند که این میزان در قزوین در سال ۹۵، ۲۷ و هفت دهم و در سال ۹۶، ۳۰ نفر اهدا کننده داشتیم که این امر اتفاق بسیار خوشایندی بود.
برادران ادامه داد: آمار کاهش اهدای خون در دوماهه ابتدای سال جاری، زنگ خطری است که می تواند موجب کاهش ذخیره خون شود از همین رو برای جبرای این کاهش و جلوگیری از مشکلات پیش رو، از مردم و همشهریان عزیز دست یاری و کمک می خواهیم.
وی تصریح کرد: در سال ۹۶، ۵۸ درصد اهدا کنندگان خون، مستمر بوده اند و هدف ما رشد اهداکنندگان مستمر است که طی یکسال دوبار اهدا خون داشته باشند و این در حالی است که برای آقایان در سال چهاربار و خانمها سه بار می توانند خون اهدا کنند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین اضافه کرد: در سال ۹۴ حساب کمک های مردمی ایجاد شده اما تا امروز با توجه به جلسات متعدد با خیرین، هنوز هیچ گونه کمکی از سوی خیرین انجام نشده و در بحث کمک های فرهنگی با دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، امور بانوان استانداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تفاهم نامه هایی در جهت جذب اهداکنندگان منعقد شده است.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها