با حضور عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم در مراسمی با حضور مسئولان و معتمدان به عنوان مدیرکل جدید اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۳۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ظهر امروز در مراسمی با حضور عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسئولان و معتمدان استان حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد و از زحمات حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل سابق اوقاف این استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

حجت الاسلام عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، حرم مطهر امامزادگان و موقوفات به عنوان سه امانت ارزشمند به سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده و همه ظرفیت‌های موجود این سازمان باید برای حفظ این امانت‌ها به کار گرفته شود.

وی افزود: اجرای دقیق نیات واقفان از اولویت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

عبدالرضا عابد بیان کرد: شهید پروری، انقلابی بودن و سخت کوشی از ویژگی‌های مردم سیستان و بلوچستاناست.

حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان نیز در این مراسم گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه مردم این دیار بوده که باید برای احیای آن تلاش شود.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام گفت: این سنت حسنه یادگار پیامبر مکرم اسلام (ص) است که نتایج زیاد برای جهان اسلام به دنبال داشته است.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: با وجود آنکه سیستان و بلوچستان از لحاظ آمار موقوفات از جایگاه پایینی برخوردار است، اما به لحاظ تعداد مساجد در بالاترین جایگاه قرار دارد.

محمدهادی مرعشی تاکید کرد: با توجه به آما پایین موقوفات در این استان بدون شک تلاش در راستای ایجاد وحدت و جذب هر چه بیشتر واقفان از اولویت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است که مسئولان آن باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی از آمادگی استانداری سیستان و بلوچستان برای کمک به اداره کل اوقاف و امور خیریه در جهت تحقق اهداف این سازمان خبر داد و افزود: مسئولان ادارات این استان با درک متقابل همواره یاری گر هم در برهه‌های زمانی مختلف بوده اند.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم راه اندازی اداره مستقل اوقاف و امور خیریه زاهدان، افزایش موقوفات به بیش از پنج هزار موقوفه، افزایش سند مالکیت موقوفات، انجام ساخت و ساز در ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از فضا‌های سازمان، جذب ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولت برای کمک به مساجد و ...، افزایش ۷۰۰ درصدی نزورات مردمی در بقاع متبرکه را از مهمترین اقدامات اداره کل اوقاف استان در چند سال اخیر برشمرد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از ۶۰۰۰ زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) در سال گذشته، افزایش سند مالکیت موقوفات موجود در سطح استان، تربیت سالانه ۱۳ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن مجید و جذب ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولت برای کمک به مساجد دیگر اقدامات مهم اداره‌کل اوقاف استان در چند سال اخیر بوده است.


حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: همچنین تربیت سالانه ۱۳ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم و پذیرایی از ۶ هزار زائر پاکستانی در سال ۹۶ در استان از دیگر اقدامات این نهاد است.
ارسال نظرات