خبرهای داغ:
آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان فارس به دور از موازی کاری موجب اعتلای فرهنگی سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۶۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) در دیدار صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: همکاری و هماهنگی دستگاه های فرهنگی استان فارس به دور از موازی کاری موجب اعتلای فرهنگی سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) می شود.

وی با اشاره به اینکه نکته ای که همیشه مطرح بوده موضوع مسائل فرهنگی است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلفی عهده‌دار مسئولیت امور فرهنگی در مجموعه نظام، از جمله در استان فارس هستند که گاه بحث می شود که اینها مدیریت های موازی است و مسئولیت‌ها با هم تداخل پیدا می‌کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تاکنون مرزبندی خوبی بین این مسئولیت‌ها انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: البته من فکر می کنم که هماهنگی و همکاری بیشتری نیاز است چراکه مشترکاتی در مسائل کلی فرهنگی وجود دارد که حتما لازم است دستگاه هایی که متصدی امور فرهنگی هستند ارتباط منسجمی با هم داشته باشند که کارها بهتر پیش برود.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: اساساً تعبیر فرهنگ اسلامی و اینکه یک فرد یا جامعه برخوردار از فرهنگ اسلامی باشد یک لفظ است اما مفهوم بسیار گسترده ای دارد.

وی با اشاره به تعبیر قرآن در این خصوص که در آیه 138 سوره بقره 1 آمده است، بیان کرد: صِبْغَةَ اللَّه یعنی رنگ خدا گرفتن؛ اگر ما واقعاً بتوانیم رنگ خدایی را در جامعه ایجاد کنیم معنایش این است که انسان در هر شرایط زمانی و مکانی، جامعه را با رنگ الهی ببیند و این تعبیر بسیار زیبایی است.

مسئول معظم حوزه علمیه رضویه شیراز با تاکید بر اینکه در تمام زمینه ها می توان این تعبیر را پیاده سازی کرد، عنوان کرد: مباحث عقیدتی، مباحث اخلاقی، تمامی شئون مربوط به احکام الله، انسجام و وحدت بین مردم و خیلی از مسائل دیگر در جامعه اسلامی باید رنگ خدایی بگیردو در این صورت است که می توان گفت جامعه در مسیر تحقق اهداف فرهنگی اسلام گام برداشته است.

وی با بیان اینکه ارشاد هم بسیار مهم است یعنی باید مسیر حرکت جامعه را به سمت رشد قرار دهیم، گفت: کاری که انبیاء الهی خصوصاً پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله عليه و آله و سلّم) و ائمه اطهار(علیهم السلام) انجام دادند حقیقت رشد و تمایز بین رشد و غی را تبیین کردند و این ما هستیم که باید این را ابلاغ کنیم و حقیقت آن را به شکلی صحیح برای جامعه خودمان و برای مردم معتقد به اسلام بیان کنیم.

معظم لَه با تصریح اینکه شاید خیلی از منکرات و انحرافات در جامعه در اثر جهل باشد و اگر برطرف شود خیلی از مشکلات حل می‌شود، بیان کرد: البته ریشه یابی در این زمینه بسیار ضروری است که هر جا لازم باشد در جهت هدایت مردم به سمت رشد باید کار شود.

حضرت آیت الله دستغیب با اعلام آمادگی آستان مقدس در زمینه همکاری های فرهنگی، عنوان کرد: حرم سوم اهل بیت علیه السلام ظرفیت گسترده ای دارد و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و ارشاد و هدایت جامعه آمادگی دارد.

ایشان خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) آمادگی دارد هم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و هم با دیگر نهادهایی که در این نظام مقدس و در جامعه اسلامی اهداف عالیه ای را پیگیری می‌کنند همکاری داشته باشد.

تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) تاکید کرد: این همکاری موجب ارتقای کیفیت و تسریع در امور می‌شود؛ امیدواری بیشتری با حضور شما در این مسئولیت برای ما ایجاد شده و اِن‌شاءالله خداوند شما را یاری دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها