خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان اجرای نظم و امنیت در جامعه دانست و ابراز کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی ممکن نخواهد بود، به همین دلیل کشور‌هایی که در جوامع‌شان امنیت وجود ندارد، نمی‌توانند فعالیت‌های فرهنگی را برگزار کنند.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۷۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
امر به معروف عامل ایجاد امنیت در جامعه است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در آیین اختتامیه برنامه‌های قرآنی مجتمع فرهنگی تربیتی پره سر استان گیلان که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، حضور در حرم کریمه اهل‌بیت (س) را از برکات اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، به‌طوری‌که اگر انسان دست نیاز به‌سوی آنان دراز کند قطعاً اهل بیت (ع) او را یاری خواهند کرد.

وی بابیان این که همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی با یکدیگر متحد هستند، افزود: حب اهل‌بیت (ع) در جان و دل اهل تسنن و تشیع قرارگرفته است، به‌طوری‌که برخی از مردم اهل سنت اشعاری را پیرامون اهل‌بیت (ع) سروده‌اند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) اتحاد بین شیعه و سنی را یکی از راه‌های نجات مسلمانان دانست و عنوان کرد: در آسمان و دریا مسیر مشخصی برای حرکت وجود ندارد؛ به همین دلیل برای رسیدن به ساحل و یا به زمین از چراغ‌های هدایت‌کننده استفاده می‌کنند، اهل‌بیت (ع) نیز برای انسان‌ها چراغ هدایت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در پره سر به‌منظور تبیین فرامین اهل‌بیت (ع) تأسیس شده که تاکنون به حمدالله موفق بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به لزوم جدی گرفته شدن پیام اهل‌بیت (ع) اشاره و تصریح کرد: پیام‌های اهل‌بیت (ع) در زمینه‌های نماز، زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر باید جدی گرفته شود چراکه انجام این امور در سطح جامعه نیز تأثیرگذار خواهد بود و انسان را به مسیر رسیدن به بهشت نزدیک می‌کند.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان اجرای نظم و امنیت در جامعه دانست و ابراز کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد، انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی ممکن نخواهد بود، به همین دلیل کشور‌هایی که در جوامعشان امنیت وجود ندارد، نمی‌توانند فعالیت‌های فرهنگی را برگزار کنند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این که عمل کردن به فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر موجب امنیت اخلاقی و ... می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید پوشش ما شبیه غربی‌ها باشد، چراکه غرب متناسب بالباس‌ها بیان خود را تزویر می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها