فرماندار مرند در جلسه هماهنگی خرید گندم، جو و کلزا، با بیان اینکه امسال 12 هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است، گفت: پیش بینی می شود 29هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۹۲۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود گرشاسبی با اشاره به سطح زیر کشت 12هزار هکتاری مزارع شهرستان اظهار داشت: از این میزان شش هزار و 300 هکتار مربوط به گندم آبی و پنج هزار و 900 هکتار مربوط به گندم دیمی است که پس از برداشت توسط چهار مرکز دولتی، تعاونی و یک شرکت خصوصی خریداری می شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام دولت نرخ خرید هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال و زمان خرید آن از اول تیرماه تا اوایل شهریور ماه سال جاری است.
وی ادامه داد: امسال 400 تن کلزا از 133 هکتار زمین و 2 هزار و 400 تن جو از یکهزار و 160 هکتار زمین در این شهرستان برداشت می شود.
گرشاسبی بر ضرورت آمادگی نیروهای آتش نشانی در فصل گرم سال تاکید کرد و افزود: همه ساله در تابستان به علت گرمای هوا و رعایت نکردن نکات ایمنی در خاموش کردن آتش شاهد نابودی مزارع کشاورزی هستیم و باید دستگاه های خدمات رسان و امدادی بیش از پیش برای خاموش کردن آتش آماده باشند.

ارسال نظرات