اختتامیه برنامه های ماه رمضان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد

مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام جلیلیان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان ، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز در حسینیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۹۹۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های بسیار متنوع قرآنی و فرهنگی را برای پایوران و سربازان برپا کرد.

اختتامیه برنامه های ماه رمضان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد

با به پایان رسیدن ماه بهار قلب‌ها، مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام جلیلیان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان ، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز در حسینیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام جلیلیان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه لرستان در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است که انسان می‌تواند نفس خود را صیقل دهد و روح انسانی را متعالی گرداند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان با اشاره به اینکه رزق و روزی حلال از جایگاه ویژه ای در مباحث اسلامی برخوردار است اظهار کرد: بسیاری از مسائل به رزق و روزی پاک و حلال انسان وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دعاها و خواسته های ما به اجابت نمی رسد. شاید یکی از دلایل آن این است که ما به رزق خود توجه نکرده ایم و اگر حرام هم نبوده شبهه ای در آن وجود داشته که مانع اجابت دعا شده است.

وی عنوان کرد: در روز عاشورا هر چه امام حسین (ع) با سپاه دشمن سخن گفت توجهی نداشتند و کف می زدند. امام حسین (ع) فرمودند شما تقصیر ندارید این نشنیدن و کر و کور بودن شما به خاطر این است که شکم های شما از حرام پر شده است.

حجت‌الاسلام جلیلیان مطرح کرد: کم و زیاد بودن رزق و روزی توسط خداوند صورت می گیرد به این مطلب در قرآن هم اشاره شده که خداوند به هر کسی که بخواهد رزق و روزی زیاد می دهد و به هر کسی که بخواهد روزی را تنگ می گیرد. 

حجت‌الاسلام جلیلیان وجود آیات و نشانه‌های فروان در قرآن را برای تامل و تدبر انسان‌ها دانست و گفت: عمل به قرآن راهگشای زندگی بشر بوده و باید در زندگی ما نهادینه شود.


وی افزود: آنچه که آیه در قرآن کریم آمده است آیاتی برای هدایت بشر بوده که اگر به آن عمل کنیم مسیر زندگی ما هموار و در مسیر بندگی خداوند است.

سرهنگ دوم پاسدار میری مسئول عقیدتی سپاه استان البرز در گفتگو با خبرنگار بسیج از اجرای برنامه‌های قرآنی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان گزارشی ارائه و خاطرنشان کرد: 22جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان در سپاه استان البرز تشکیل شده است که از این تعداد 7جلسه کلاس اخلاق و نشست بصیرتی سیاسی ، ۱۲ جلسه تفسیر قرآن و 3 جلسه محفل انس با قرآن بوده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی جهت تحقق بخشیدن به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص تعمیق معنویت، تقویت بصیرت و محوریت ولایت در تمامی شئون فکری معنوی و اعتقادی سپاه به‌کار گرفته شده است.

در پایان،آیین اختتامیه ماه مبارک رمضان از دست اندرکاران برنامه های ماه مبارک رمضان تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها