خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دستگاه های اجرایی طرح های خود را تحت عنوان اقدامات فوق العاده با شاخص های تحرک بی سابقه، تحول چشمگیر و تاثیر اساسی به دبیرخانه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ارائه نمایند.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۴۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین دردومین جلسه ستاد اجتماعی وفرهنگی مدیریت وساماندهی آسیب های اجتماعی استان که به ریاست آقای آشناگر، معاون محترم سیاسی، اجتماعی وامنیتی در محل سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد طی سخنانی با تاکید بر اینکه آسیبهای اجتماعی منجر به کاهش سرمایه اجتماعی در سطح خرد و کلان می شود خاطرنشان کرد : اگر آسیبها به موقع شناخته و پیشگیری نشوند شاهد خسارتها و زیانهای جبران ناپذیری خواهیم بود .
وی مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد را در کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم توصیف کرده و افزود : سازمانهای مردم نهاد می توانند در حوزه مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به دستگاههای اجرایی داشته باشند .
مریم بیدخام با بیان اینکه در همه زمینه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص آسیبهای اجتماعی اهتمام ویژه‌ای انجام شده است، گفت: طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی ، مناظق حاد و بحرانی و حاشیه‌نشینی جزو اولویتهای ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیبهای اجتماعی است و مقرر شده است تا دستگاههای اجرایی بر اساس وظایف ذاتی خود تحت عنوان اقدامات فوق العاده با شاخص های تحرک بی سابقه ، تحول چشمگیر و تاثیر اساسی طرحهای خود را جهت بررسی و اجرا به دبیرخانه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ارائه نمایند .
وی در ادامه افزود : این جلسه به منظور تبیین موارد مطروحه در جلسه 101 شورای اجتماعی کشور برگزار شده و باتوجه به اینکه کلیه دستگاه های اجرایی باید نسبت به اعلام طرح های فوق العاده در زمان معین اقدام کنند، لازمست تعریفی از اقدام فوق العاده و اثربخش داشته باشیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه هر یک از دستگاه ها موظفند در هر پروژه نقش سهم مردم و سازمان های مردم نهاد را بطور ویژه لحاظ نمایند یادآور شد هر پروژه باید در وهله نخست، معطوف به ایجاد تحولی چشمگیر و تأثیری اساسی در عرصه پنج اولویت تعیین شده باشد .
بیدخام در پایان ، به ضرورت توجه به مصوبات شورای اجتماعی کشور درخصوص اقدامات فوق العاده، برای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرده و با تبیین چارچوب اجرایی اقدامات فوق العاده از مدیران دستگاههای اجرایی خواست یک یا دو عنوان فعالیت دستگاه متبوع خود را به عنوان اقدام فوق العاده مشخص نموده و ظرف پانزده روز آینده به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ارسال کنند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها