مصطفی برزگر
نماینده مردم ایلام در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور:
نماینده مردم ایلام در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور گفت: انبارهای خودروهای داخلی احتکارشده را به روی مردم بگشائید.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۸۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، در بخشی از نامه سلام امینی که خطاب به رئیس جمهور نگاشته شده از وی خواست تا با توجه به گرانی غیر مترقبه بازار خودرو و تضییع حقوق مصرف کنندگان، نسبت به بازگشت قیمت‌ها به روال عادی و گشودن انبارهای خودروهای احتکارشده دستور عاجل صادر کند.

عضو کمسیون انرژی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی  در متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس ایلام قرار گرفت، آورده است:

محضر برادر ارزشمند جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 
سلام علیکم
 همانگونه که استحضار دارید درطول چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی تقریبا تمام مقدورات کشور در خدمت استقلال صنعتی و تولید داخلی قرار گرفت‌، وام‌های کلان، یارانه‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مختلف مادی ومعنوی کشور درهمین راستا هدف گذاری شد.

مردم نیز با تعهد و حس میهن دوستی تمام مساعی خود را در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی به کار گرفتند هرچند اغلب تولید کالاهای کم کیفیت و بی کیفیت، آنان را آزرده خاطر و متضرر کرده است اما همچنان در کنار صنعت و تولید وطنی ماندند به صورت ویژه مردم ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون از محصولات شرکت های ایران خودرو و سایپا وسایر تولیدکنندگان داخلی عملا حمایت کرده‌اند تا چرخه صنعت داخلی به خوبی بچرخد و کار و کلای ایرانی مقصد و مقصود اصلی مصرف کنندگان داخلی باشد
هرچند که به موازات آن، هزینه‌های هنگفت و جبران ناپذیر مادی و حتی جانی در کف خیابان‌ها و سطح جاده‌ها متحمل شده‌اند.

اینک در شرایط حساس کنونی که دشمن با عربده کشی عملا شمشیر را از رو بسته ، تحریم های اقتصادی عرصه را بر بازار و مردم ما تنگ کرده و جامعه در تنگنای شدیداقتصادی و معیشتی قرار گرفته است در حالی که انتظار داشتیم که همه صنایع داخلی به ویژه صنعت خودروسازی آستین همت را بیش ازپیش بالا بزند و در سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی بهترین بهره برداری و بهره گذاری را داشته باشد، اما متاسفانه اطلاعات واصله از بازار شرکت های ایران خودرو و ساپیا حاکی از آن است که با انبار کردن واحتکار رقمی بین ۶۰ تا  ۱۰۰هزار خودرو با فاصله‌ای اندک نسبت به خودروهای خارجی ،اقدام به  گران کردن محصولات خود کرده‌اند.

به طوری که خودروهای داخلی به صورت میانگین 10 تا 30 میلیون و برخی از این خودروها هم 40 میلیون افزایش قیمت داشته اند که این گران فروشی نارضایتی های اجتماعی را ایجاد کرده است.

اینکه که شرکت ایران خودرو درگاه فروش محصولات خود را بسته و هیچ گونه خودرویی را در نمایندگی‌های خود عرضه نمی‌کند شاهدی براین ادعاست.

حال نظر به اینکه تحولات بازار خودرو به طور مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد خانواده های ایرانی تأثیری انکار ناپذیر دارد لذا انتطار می‌رود دستور اکید و عاجل صادر فرمائید که ضمن برخورد قاطع قانونی با متخلفان نسبت به حفظ آرامش بازار خودرو اقدام شودو اولاقیمت ها به روال عادی بازگردد، ثانیا محصولات مستیقیماعرضه شوندو دلالان نو ظهور این دوره حذف گردند.

ثالثا انبارها و پارکینگ خودروهای شرکت‌های مذکور به روی مردم گشوده شوند. رابعا تولید محصولات داخلی در راستای اشتغالزایی جوانان شتاب افزونتری بگیرد تا مردم با امید و نشاط و بدون نگرانی از گرانی ، امنیت اقتصادی، معیشتی متعارف داشته باشند.

 

ارسال نظرات