رئیس آموزش و پرورش خمین ا اشاره به اجرای طرح کارورزی ویژه 252 دانش آموز شهرستان گفت: این طرح برای 90 دانش آموز دختر و 162 دانش آموز پسر در هنرستان های شهری و روستایی مدنظر است.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۳۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ مهدی محمدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمین در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای پتانسیل های بالا و فراگیر است، گفت: به دلیل برخی قانون های ناکارآمد و کمبود بودجه و اعتبار، مشکلات و خلأهایی در آموزش و پروش به وجود آمده و از این ظرفیت ها به درستی استفاده نمی شود.

وی با اشاره به وضعیت هنرستان های موجود در سطح شهرستان بیان کرد: شهرستان خمین دارای هفت هنرستان از جمله پنج هنرستان شهری و دو واحد روستایی است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمین تصریح کرد: در هنرستان ها، طرح کارورزی و کارآموزی با هدف آمادگی حضور دانش آموزان به بازار کار و افزایش مهارت، در نظام آموزشی جدید 6. 3. 3، درس کارورزی به عنوان واحد درسی به دروس دانش‌آموزان اضافه شده است.

محمدی با اشاره به اجرای طرح کارورزی ویژه 252 دانش آموز شهرستان گفت: این طرح برای 90 دانش آموز دختر و 162 دانش آموز پسر در هنرستان های شهری و روستایی مدنظر است و از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی مرتبط، به منظور گذراندن طرح های کارورزی درخواست همکاری می شود.

رئیس آموزش و پرورش خمین تصریح کرد: دانش‌آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای با 120 ساعت کارورزی و کار و دانش با 240 ساعت کارآموزی با توجه به رشته، در دستگاه های اجرایی مرتبط طی می کنند.

وی با تاکید بر این که دستگاه و نهادهای دولتی همکاری لازم را بایستی با کارورزان داشته باشند، گفت: دستگاه های اجرایی، کیفیت مهارات افزایی دانش آموزان و تلاش در اجرای مطلوب طرح را مد نظر قرار دهند.

محمدی اظهار کرد: مدت زمان اجرای دوره کاروزی شش تا هشت هفته است و به منظور اجرای مطلوب و نظم بخشی طرح، گواهی متمرکز برای هر دانش آموز صادر می شود.

وی تحصیل در سه هنرستان فنی و چهار هنرستان کار و دانش را با 17 رشته شامل، الکترونیک، حسابداری، خیاطی، برق صنعتی، مکانیک خوردرو، شبه و نرم افزار رایانه، تولید محتوای الکترونیکی، چهره سازی، گرافیک و حسابداری مالی و... عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش خمین در ادامه با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت:  به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، هشت پایگاه ثابت دانش آموزی در رشته های فرهنگی و هنری، ورزشی، مهارت آموزشی و علمی در نظر گرفته شده است.

محمدی به موازی کاری دستگاه ها و نهادهای دولتی در اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور اجرای بهتر برنامه های اوقات فراغت لازم است تدبیری اندیشیده و برنامه ها به شکل منسجم و هماهنگ اجرا شود و یا این که هر نهادی در زمینه تخصصی همان نهاد کار انجام دهد تا موازی کاری پرهیز شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات