فرماندار خمین:

لزوم توجه به مناطق کمتر برخودار و حاشیه‌ای در اجرای برنامه‌های فراغت/مهارت‌آموزی بهترین گزینه در جهت اشتغال است

فرماندار خمین گفت: در اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به مناطق کمتر برخودار و حاشیه شهر توجه بیشتر شود و تمرکززدایی مد نظر مسئولین اجرایی باشد.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۳۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ احمد طهرانی فرماندار خمین در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه مسئولان آموزش و پرورش به آموزش کیفی و عملیاتی گفت: در این راستا مهارت آموزی بهترین گزینه در جهت اشتغال است.

وی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان افزود: رویکرد آموزش‌ها بایستی بیشتر کاربردی و فنی و حرفه‌ای باشد و  آموزش به سمت و سویی حرکت کند که زمینه ایجاد نشاط اجتماعی با رعایت مسائل اخلاقی، شرعی و اسلامی را فراهم سازد.

فرماندار خمین با بیان اینکه در حال حاضر یک نهاد متولی فرهنگ به شکل جامع و کامل وجود ندارد و در اجرای کارهای فرهنگی موازی کاری می‌شود؛ تصریح کرد: به این منظور در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت متولیان و دستگاه‌های تخصصی باید بر اجرای برنامه‌های سایر دستگاه ها نظارت داشته باشند و از  مربیان متخصص در هر زمینه آموزشی بکارگیری شود.

طهرانی گفت: نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی با کمک به تامین هزینه‌های دانش آموزان خانواده های نیازمند زمینه حضور این دانش آموزان را در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت فراهم کنند.

وی افزود: در اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت به مناطق کمتر برخودار و حاشیه شهر توجه بیشتر شود و تمرکززدایی مد نظر مسئولین اجرایی باشد.

فرماندار خمین با اشاره به عدم استقبال دانش آموزان از ورود به رشته‌های هنرستانی، تبلیغات ناکافی و عدم آگاهی والدین و دانش آموزان از رشته های کاربردی و مفید این مراکز علمی و آموزشی برشمرد و گفت: با ایجاد رشته های جدید متناسب یا نیازها و  هدایت تحصیلی درست دانش آموزان می توان در این امر موفق شد و در رونق و ترویج رشته های هنرستان کمک کرد.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز برگزاری دوره‌های کارورزی برای دانش آموزان در رشته های هنرستانی، واحدهای صنعتی، تولیدی و دستگاه‌های مرتبط زمینه حضور این دانش‌آموزان را در این واحدها فراهم کنند و دوره های کارورزی به شکل گزارش صوری نباشد تا با مهارت آموزی درست زمینه اشتغال برای این تحصیل کرده ها در شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار