خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در شیراز گفت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، بخش ایثار اجتماعی مغفول مانده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۸۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، غلامرضا یاوند عباسی در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون بیشتر به‌ موضوع دفاع مقدس پرداخته شده و بخش ایثار اجتماعی مغفول مانده است.

وی اقسام ادبیات حوزه جنگ را برشمرد و گفت: ادبیات جنگ، ادبیات مقدس و ادبیات پایداری مواردی است که باید در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترویج داده شود.

به گفته عباسی، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، گنج منحصر به فردی است که در ایران داریم و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به بهترین وجه از آن استفاده کند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، کیفی‌سازی‌ فعالیت‌های دستگاه‌ها را یکی از وظیفه‌های اصلی شورای ترویج ایثار و شهادت دانست و افزود: علاوه بر کیفی‌سازی و بهبود فعالیت‌ها باید فعالیت‌های نوینی در جهت ترویج این فرهنگ در‌جامعه پیاده‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته فضای مجازی و توسعه آن به گونه‌ای بوده است که همه ادارات و دستگاه‌ها عقب مانده‌اند اما با این حال می‌توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی حکم مرجع را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

عباسی بیان کرد: تمام افرادی که در این‌ حوزه ایثار و شهادن فعالیت داشته‌اند از برنامه‌های فرهنگی این حوزه متاثر خواهند شد اما آیا برنامه‌‌ای برای افرادی که در حوزه ایثار فعالیت نداشته‌اند و متاثر نخواهند شد داریم؟ آیا ظرفیت‌های استان را مورد بررسی قرار داده‌ایم؟ چقدر از ظرفیت‌های استان استفاده کرده‌ایم‌؟ ایا توانسته ایم المان‌سازی در سطح شهر داشته باشیم تا در‌ پهنه اجتماع موضوع فرهنگ ایثار را پیاده‌سازی کنیم؟

 وی همچنین  با بیان اینکه در جنگ تحمیلی  با این‌که تمام جامعه دچار مشکلات متعددی بودند اما این فرهنگ ایثار بود که باعث شد تا همه احاد جامعه در جنگ دست در دست هم گذاشته و به موفقیت‌های متعددی دست یابیم، افزود: البته این نکته هم باید اشاره کرد اقتصاد مقاومتی در جنگ شکل گرفته بود و در کنار اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی نیز از جمله ثمرات فرهنگ ایثار در هشت سال جنگ تحمیلی است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در 28 مورد عنوان شده است و باید مبنای فعالیت‌ها بر اساس سیاست‌های کلی باشد که مقام معظم رهبری در 12 سیاست ابلاغ کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها