معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت:از مجموع ۳۰ طرح استانی ۲۴ طرح حوزه شهرستان موفق به دریافت تسهیلات پیرامون سایت کارا شدند که طبق آمار شاهرود از این نظر در استان پیشگام است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۱۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی شاهرود پرداخت‌شده است، افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی سایت بهین یاب راه‌اندازی شد تا واحد‌هایی که در شرف تعطیلی هستند را به چرخه تولید بازگرداند که در این راستا ۲۵ واحد صنعتی شاهرود موفق به اخذ تسهیلات شدند.
وی بابیان اینکه همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع تولید می‌تواند به تحقق شعار سال در شهرستان کمک کند، افزود: هنوز واحد‌های بسیاری وجود دارند که در سایت بهین یاب ثبت‌نام نکردند لذا از واحد‌های صنعتی و کشاورزی تقاضا داریم با ستاد رونق تولید شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار شاهرود بابیان اینکه ۵۴.۵ درصد مشاغل خانگی استان سمنان توسط کارگروه اشتغال شهرستان جذب‌شده است، اظهار کرد: در سایت کارا به‌عنوان دوران طلایی اشتغال روستایی و عشایری از ابتدای انقلاب تاکنون یک هزار و ۴۰۰ طرح در استان به ثبت رسید که سهم شاهرود ۶۸۰ طرح بوده است.
هاشمی تصریح کرد: از مجموع ۳۰ طرح استانی ۲۴ طرح حوزه شهرستان موفق به دریافت تسهیلات پیرامون سایت کارا شدند که طبق آمار شاهرود از این نظر در بین سایر شهرستان‌های استان پیشگام است.
وی بابیان اینکه باید به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان باشیم، افزود: نباید به دنبال جذب اعتبارات کم و ناچیز باشیم بلکه دستگاه‌های اجرایی موظف به جذب حداکثری اعتبارات حوزه عمرانی هستند که نباید از این مقوله غفلت کرد.
فرماندار شاهرود بابیان اینکه بحث کیفیت‌بخشی آب، تغییر نوع الگوی کشت و مدیریت مصرف بهینه آب در شهرستان به‌طور جد پیگیری می‌شود، ابراز داشت: تاکنون شش هزار و ۴۰۰ هکتار آبیاری قطره‌ای در شاهرود صورت گرفته و دو هزار و ۳۵۰ هکتار آن در دولت دوازدهم اجرایی شده است.
وی بابیان اینکه طرح آبیاری قطره‌ای در بیش از ۸۵۰ هکتار از اراضی شهرستان در دست اجرا است، افزود: باید به دنبال آبیاری قطره‌ای و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باشیم چراکه قطب کشاورزی استان محسوب شده و صورت عدم مدیریت در این خشک‌سالی‌های متناوب با بحران کم‌آبی مواجه خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها