خبرهای داغ:
مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان خبر داد

رضایتمندی 76 درصدی مخاطبان از واحد سیمای مرکز همدان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان میزان مخاطبان واحد سیمای مرکز همدان را 67 درصد با میزان رضایتمندی 76 درصد برشمرد و گفت: میزان مخاطبان واحد صدای مرکز همدان درصد مخاطبان 32 درصد و میزان رضایتمندی 91 درصد است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۵۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲

رضایتمندی 76 درصدی مخاطبان از واحد سیمای مرکز همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی دهقان نیری در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد صدا و سیمای مرکز همدان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ایام برنامه و فعالیت‌هایی در حوزه سیما،  خبر، صدا و فضای مجازی انجام شد که علاوه بر آن فعالیتی‌هایی که ویژه ماه مبارک رمضان در مرکز انجام شد تمام حوزه‌ها نیز   فعالیت‌های کلی مرکز را پوشش دادند.

وی با بیان اینکه امسال بیست و چهارمین دوره مسابقه بزرگ قرآنی توسط مرکز صدا و سیمای همدان در ایام رمضان برگزار شد، گفت: در این خصوص مکتب قرآن امام زمان(عج) با مرکز همکاری داشت و سوالات مسابقه به تعداد 30 سوال از 30 جزء قرآن که مفهومی و آموزنده طی 140 جلسه در استان به صورت تشریحی طراحی شد و مخاطبین برای شرکت در مسابقه به راحتی به شماره مرکز پاسخ را ارسال می‌کردند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه 5 هزار و 400 شماره تلفن از طریق سامانه پیامک در مسابقه بزرگ قرآنی ماه مبارک رمضان شرکت کردند، عنوان کرد: 70 هزار پاسخ که 61 هزار به صورت پیامک  و 10 هزار نامه مکتوب از طریق فضای مجازی سروش دریافت شد که در نهایت 5 هزار و  400 شماره تلفن با مرکز ارتباط داشته و پاسخ‌ها را ارسال کردند که از این تعداد 2 هزار و 102 شماره تلفن به 20 سوال پاسخ صحیح دادند و به مرحله قرعه‌کشی راه یافتند.

وی از برگزاری جشن بزرگ قرآنی در یکم تیر ماه در میدان امام خمینی(ره) همدان خبر داد و بیان کرد: در این مراسم که با حضور قاری بین‌الملل از ساعت 18 برگزار خواهد شد، از 2هزار و 102 شماره تلفنی که به سوالات مسابقه بزرگ قرآنی ماه مبارک رمضان پاسخ صحیحی داده‌اند با قرعه‌کشی به وسیله نرم‌افزاری به 200 نفر جوایزی اهداء خواهد شد.

دهقان نیری در تشریح دیگر فعالیت‌های عمومی صدا و سیمای مرکز همدان ماه مبارک رمضان به پوشش برنامه‌های لیالی قدر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر پخش سخنرانی آیت‌الله محمدی، امام جمعه همدان با محوریت تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، در آرامگاه بوعلی‌سینا برنامه احیای شب‌های قدر امسال به صورت زنده از شهرستان‌های همدان و ملایر  پخش شد.

وی به پخش زنده مراسم جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه سیدالشهداء طبق دستور آیت الله محمدی از طریق صدا و سیما اشاره و عنوان کرد: در این برنامه 14 هزار نفر شرکت کردند که از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز همدان در ماه مبارک رمضان بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه امسال در همه شهرستان‌های استان مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم پخش شد، افزود: امسال در مراسم راهپیمایی برای اولین بار 9 تصویر را به صورت زنده و همزمان سوئیج کردیم که چهار نقطه آن از شهرستان همدان به صورت زنده پخش شد و تا دو روز بعد از راهپیمایی در هر نقطه‌ای از استان که راهپیمایی شده و تصاویر آن به دست ما رسیده بود پخش شد.

وی با بیان اینکه مراسم برپایی نماز عید فطر از مرکز صدا وسیما به صورت زنده پوشش داده شد، گفت: در دیگر فعالیت‌های عمومی مرکز، دنبال کردن افطاری ساده بود که در این بحث نیازمندان اطعام می‌شوند ضمن اینکه در شب‌های ماه مبارک رمضان ارتباط زنده با مساجد برقرار کرده و نهایتا 29 مسجد را معرفی کردیم.

دهقان‌نیری در تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه سیما با بیان اینکه 13 برنامه در حوزه سیما پخش شد، تصریح کرد: طبق هماهنگی انجام شده با ستاد دیه استان، در این خصوص وظیفه داشتیم که خیرین را در یاری رساندن به زندانیان جرایم غیرعمد دعوت کنیم که با برنامه‌های پخش شده توانستیم با کمک‌های خیرین 100 زندانی را با مبلغ بدهی 750 میلیون تومان آزاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هر شب یکی از ائمه جمعه استان به میزان 65 دقیقه روی آنتن بود، یادآور شد: ائمه جماعت در این فرصت به بیان نکات اخلاقی پرداختند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در حوزه سیما 6 هزار و 800 دقیقه،  برنامه‌های متنوع با موضوعات مختلف پخش شد، گفت: امسال در ماه مبارک رمضان دو سریال از شبکه همدان بر روی آنتن رفت.

وی در تشریح برنامه‌های حوزه خبر در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در بخش خبر که از شبکه‌های سراسری نیز پخش شد 280 دقیقه گزارش خبری در موضوعات مختلف پخش شد.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه در حوزه صدا 7 هزار و 690 دقیقه برنامه‌های مختلف تولید و پخش شد، گفت: در این خصوص علاوه بر مراسم شب‌های قدر و نماز عید که به صورت زنده پوشش داده شد، دو برنامه ویژه عید به صورت استانی پخش شد.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه صدا به پخش 2 هزار و 580 دقیقه برنامه‌های تأمینی اشاره و خاطرنشان کرد: 10 ویژه برنامه 30 دقیقه‌ای در موضوعات ماه رمضان تولید کردیم که در تمام شبکه‌های استانی صداها پخش شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی 13 عنوان برنامه اجرا شد، گفت: پخش 50 کلیپ کوتاه احکام ماه رمضان، 215 گزارش کوتاه، 20 گزارش از آزادی زندانیان، 10 مورد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ماه مبارک رمضان، 50 عکس مرتبط با روز قدس و 10 کلیپ برای فلسطینیان، برگزاری مسابقه  سفره افطاری با دریافت 100 عکس از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه فضای مجازی است.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی در واحد صدای مرکز همدان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ویژه برنامه «نسیم سحر» قبل از اذان صبح و «قبول باشه» ویژه افطار با محوریت مباحث قرآنی و نهج‌البلاغه، احکام، تفسیر و تعلیم و تربیت، جهاد و شهادت و... همچنین مسابقه بشارت و برنامه «تمنای دل» با موضوع احکام، تفسیر و تلاوت قرآن کریم  در حوزه صدای مرکز همدان نیز پخش شد.

دهقان‌نیری  در بخش دیگر سخنان خود به تشریح برنامه‌های ایام تابستان مرکز صدا و سیمای مرکز همدان پرداخت و گفت: برنامه‌های متنوعی که برای  فصل تابستان برنامه‌ریزی شده در حوزه سیما از روز شنبه دوم تیرماه بر روی آنتن خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برنام ههای تابستانه امسال متفاوت تر از سال های قبل خواهد بود تصریح کرد : امسال از دوم تیرماه برنامه شبانگاهی سیما به نام شبهای آمادای، هر شب به صورت زنده بر روی انت خواهد رفت

 مدیر کل صداو سیمای مرکز همدان با شاره به اینکه شب‌های آمادای با حضور مجریان توانمند، نمایش‌های طنز با مفاهیم اجتماعی و در برخی شب‌ها با حضور مهمانان، لحظات سرگرم کننده‌ای برای مخاطبان فراهم خواهد کرد، افزود: با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ این برنامه در آیتم همدان ۲۰۱۸ زیبایی‌های همدان را به نحو احسن به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه برنامه شب‌های آمادای برنامه استودیو گریزی است، عنوان کرد: این برنامه در بیرون و فضای باز و با  حضور مردم برگزار خواهد شد و علاوه بر آن این برنامه هفته‌ای یک شب در یکی از شهرستان‌های استان به صورت زنده پخش خواهد شد.

دهقان‌نیری با بیان اینکه پخش برنامه زنده در شهرستان‌ها برای اولین است که در استان اتفاق می‌افتاد، گفت: در برخی برنامه‌های پخش زنده از شهرستان‌ها تاکنون با هماهنگی تهران صورت گرفته اما اکنون امکانات فراهم شده و به راحتی از تمام شهرستان‌ها برنامه زنده به روی آنتن پخش می‌کنیم.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های واحد سیمای همدان در ایام تابستان به ویژه برنامه سینمایی سینماتوگراف به صورت تولیدی در شبکه استانی اشاره و بیان کرد: علاوه بر ویژه برنامه ورزشی 20 دقیقه‌ای، یک برنامه نیز ویژه شهرستان‌ها به نام «سفر به شهرستان‌ها» است که تولید آن شروع شده و از ابتدای تیر ماه از شبکه استانی  پخش خواهد شد.

مدیرکل صداو سیمای مرکز همدان اضافه کرد: در حوزه تأمین هر روز در یک کمربند کنداکتور هر روز ساعت 24 و 15 جشنواره فیلم‌های سینمایی را داریم.

وی از پخش سریال طنز از ابتدای تابستان در واحد سیمای همدان خبر داد و عنوان کرد: برنامه «چمن گل» ویژه  کودکان، برنامه «نیم‌رخ» ویژه نوجوانان و برنامه‌های ترکیبی و ادبی از ابتدای تیرماه  نیز بر روی آنتن خواهد رفت.

دهقان‌نیری با بیان اینکه در بخش مسافرت با کمک نیروی انتظامی بحث سیمای امنیت تهیه و بر روی آنتن خواهد رفت، گفت: در حوزه گردشگری استان با توجه به رویداد همدان 2018 موظف هستیم که توانمندی استان را به خصوص در حوزه گردشگری انعکاس دهیم در روزهای آینده از شبکه‌های سراسری پخش شود و در تلاش هستیم که در شبکه‌های جام جم نیز آنها را پخش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌‌های تابستانی واحدی صدای مرکز همدان برنامه‌های متنوعی برای ایام تابستان پیش‌بینی و آماده شده است، تصریح کرد: برگزاری دو مسابقه رادیو جدول و هفتخوان که در طول هفته سه برنامه که از آن با حضور خانواده‌ها و مشارکت مردم است، پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان به پخش دو برنامه طنز «شعر خنده» و «دال خنده»  در واحد مرکز صدای همدان در ایام تابستان اشاره و عنوان کرد: برنامه عصرگاهی با رویکرد امیدآفرینی و برنامه‌ای با عنوان یک نکته یک آهنگ، که به مدت 30 دقیقه و نیز برنامه تعاملی که با مشارکت مخاطبان اصلی با عنوان برنامه رادیو محله هر روز به مدت 60 دقیقه در حوزه صدا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان به دلیل حضور مسافر به صورت آزمایشی برنامه رادیو ترافیک را با کمک شهرداری در استان راه‌اندازی کردیم، افزود: در حال حاضر رادیو ترافیک به صورت آزمایشی روزانه دو باکس پخش می‌شود که از ابتدای تیرماه هر یک ساعت به مدت پنج دقیقه رادیو ترافیک پخش خواهد شد.

دهقان‌نیری میزان مخاطبان واحد سیمای مرکز همدان را 67 درصد با میزان رضایتمندی 76 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان مخاطبان واحد صدای مرکز همدان درصد مخاطبان 32 درصد و میزان رضایتمندی 91 درصد است.

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار