رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: لرستان از نظر درآمد سرانه کمتر از نصف متوسط کشوری و از نظر میزان تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر از نصف متوسط کشوری بوده که این خود گواه شرایط موجود در استان است.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۷۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حسین سلاحورزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه خوبی با حضور اعضاء شورای هماهنگی بانک‌های لرستان و نمایندگان تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی برگزار و در آن نظرات، مشکلات و موضوعات مدنظر بنگاه‌های اقتصادی و همچنین انتظارات سیستم‌های بانکی مطرح شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از انعقاد توافق‌نامه طی جلسه امروز خبر داد و افزود: این توافق‌ها در موضوعات واحدهای تولیدی تملیک شده از سوی بانک‌ها و برگشت واحدها به صاحبان بنگاه‌ها در راستای احیاء آن و همچنین رفع اختلاف نظر و ابهاماتی بود که برخی از تسهیلات گیرندگان نسبت به نحوه محاسبه سود بانکی داشتند.

وی به خبر منتشرشده از زبان استاندار لرستان مبنی بر تحقق 101 درصدی مالیات در این استان واکنش نشان داد و گفت: گزارشی امروز منتشر شد مبنی بر اینکه سال گذشته تحقق 101 درصدی مالیات را در استان داشتیم و ضمن تحقق 360 میلیارد تومان در سال 96 و برای سال جاری نیز 400 میلیارد تومان درآمد مالیات مستقیم پیش‌بینی شده است.

سلاحورزی با بیان اینکه در این گزارش ابهامات و نکاتی وجود دارد، اظهار داشت: سال گذشته تقریبا شرایط رکود را در واحدهای اقتصادی داشتیم بسیاری از واحدها با مشکل مواجه بودند.

وی شرایط اقتصادی و کسب و کار در لرستان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: لرستان از نظر درآمد سرانه کمتر از نصف متوسط کشوری و از نظر میزان تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر از نصف متوسط کشوری بوده که این خود گواه شرایط موجود در استان است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه این استان از نظر بیکاری بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود: لذا معنی عامیانه وضعیت اقتصادی به این معنی بوده که توان اقتصادی لرستان بسیار کمتر از نصف متوسط کشوری است.

سلاحورزی ادامه داد: اگر یک دوم میزان مالیات در نظرگرفته شده محقق شود آن‌گاه شرایط معمول خواهد بود و وقتی می‌بینیم بیش از 100 درصد تحقق درآمد مالیاتی را داریم می‌توان برداشت کرد که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی عمده محل اخذ مالیات بوده‌اند که این نشان از فشار مضاعف مالیات بر این واحدها دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات