با اجرای مانور ضد تروریستی

بمب در ساختمان اداره گاز شهرری خنثی شد

خبرگزاری بسیج: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 از اجرای مانور ضد تروریستی با سناریوی فرضی بمب گذاری در ساختمان اداره گاز شهرری با هدف آمادگی بیشتر اعضای تخصصی و عمومی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۸۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 احمد غلامی با بیان این مطلب گفت: تجربه نشان داده است که پس از وقوع بحرانها، سوانح و حوادث در بیشتر مناطق جهان نیروهای مردمی و نهادهای دولتی با ا مکانات تحت اختیار خود وارد منطقه آسیب دیده می شوند اما اغلب عملکرد ناهماهنگ آنها منجر به عدم بهره گیری صحیح از تمامی ظرفیت های موجود در صحنه حوادث می شود.

وی افزود: با توجه به این امر به منظور ارتقاء هماهنگی در بخشهای مختلف درگیر در مدیریت بحران از یک سو و افزایش توان و ارتقاء سطح آمادگی درون سازمانی در رویارویی با بحرانها و حوادث  از سوی دیگر، برگزاری مانور و تمرین با موضوعات مختلف در برنامه سالانه ستاد مدیریت بحران منطقه قرار دارد.

غلامی با اشاره به اینکه برای اولین بار مانوری با موضوع خرابکاری ( اقدامات تروریستی) در برنامه کاری ستاد مدیریت بحران قرار گرفت، افزود: این مانور در ساختمان منطقه 8 گازرسانی با هدف تمرین عملی واحدهای اداری در ساختمان، هماهنگی با سازمان های همکار در حوزه امنیتی و بخش پدافند غیر عامل، ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث انسان ساز، ارزیابی نحوه مدیریت بر منابع و امکانات موجود در ساختمان، ایجاد هماهنگی بیش از پیش بین مدیران و عوامل اجرایی و ارزیابی مهارت نیروهای عملیاتی ترسیم نقشه راه جهت مواجه شدن با چنین موضوعاتی اجرا شد.

وی ادامه داد: شرکت گاز منطقه 8 تهران، قرارگاه ثارالله،سپاه سیدالشهداشهرری،آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، راهور ، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 20 از سازمان های حاضر در برگزاری این مانور بودند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 حضور و تعامل سازمان های مرتبط برای اجرای مانور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سناریو این مانور بر این اساس بود که دو نفر خودفروخته به عنوان مشترک با قصد جاسازی یک عدد کیف حامل بمب دست ساز وارد ساختمان اداره گاز می شوند که با هوشیاری یکی از کارکنان و اطلاع به موقع به حراست، افراد متولی این امر بازداشت و ضمن خنثی سازی بمب، اقدامات ایمن سازی ساختمان نیز با همیاری سازمان های حاضر در مانور انجام می شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار