مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات از احداث هشت فضای آموزشی و ورزشی خیرساز جدید در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۲۹۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

حسن شمس مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات با تجلیل از خدمات ماندگار خیرین مدرسه ساز تاکید کرد که خیرین ، سرمایه معنوی جامعه ما هستند که با نگرشی فرهنگی ، بسترهای مناسبی را برای رشد جریان تعلیم و تربیت به وجود آورده اند و لازم است که همواره و در برنامه ها و مناسبت های مختلف از آنان قدردانی به عمل آید و در حفظ و نگهداری مدارس خیرساز نهایت احتمام صورت گیرد تا موجبات رضایت و دلگرمی آنان بیشتر فراهم گردد.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و ورزشی در حال احداث شهرستان ارائه کرد و افزود کلنگ احداث مجتمع آموزشی خیرساز آقایان حاج قربانعلی رجبی و رضا براتعلی شامل دوره های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول با مساحت حدود 7000 مترمربع واقع در شهرک امام خمینی(ره) باقرآباد شهر نیم‌ور به زمین زده شد که پیش بینی می‌شود این آموزشگاه با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد طی یک سال آینده احداث شود.

شمس ادامه داد عملیات اصلاح و تقویت سازه دبستان خیرساز شهید سروش پایان پذیرفت و کار تکمیل این پروژه از محل اعتبارات دولتی با پیگیری امام جمعه محلات، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان کلید خورد و انشاءالله برای سال تحصیلی 98-97 (مهر امسال) مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و هر دو آموزشگاه دخترانه و پسرانه شهید محلاتی در نوبت صبح دایر خواهند بود.

مدیر آموزش و پروش تصریح کرد آموزشگاه شش کلاسه ابتدایی خیرساز مهندس کاشانی با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد ریال در میدان معلم کوی شهید مطهری در اواخر تابستان امسال به بهره برداری خواهد رسید. لازم به ذکر است با افتتاح دو پروژه شهید سروش و مهندس کاشانی در سال تحصیلی آینده به لطف خدا تمامی آموزشگاه ها در شهرستان محلات در نوبت صبح فعالیت خواهند داشت و بعد از سه دهه اولین سالی است که هیچ آموزشگاه دو نوبته در شهرستان وجود نخواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش گفت: اجرای عملیات ساختمانی طرح توسعه دبستان خلیج فارس واقع در کوی شهید مطهری که هزینه آن توسط خیر نیک اندیش حاجیه خانم شاه‌علی تأمین شده است به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش در خصوص تکمیل پروژه دبستان خیرساز برادران طالبی گفت: با پیگیری های صورت گرفته این پروژه که در ضلغ جنوبی شهرک امام رضا(ع) واقع شده است پس از سه سال توقف با مساعدت خیر محترم از ابتدای سال 1397 با عملیات تکمیل دیوارکشی شروع مجدد شد.

وی همچنین از همکاری مؤسسات خیری با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به زودی مرکز توانبخشی و مهارت آموزی به معلولین ذهنی و جسمی شهرستان به ویژه دانش‌آموزان  در مکان آموزشگاه استثنایی ایثار فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.

شمس در خصوص پروژه های دولتی نیز گفت: عملیات عمرانی دبیرستان 12 کلاسه پروین اعتصامی بعد از حدود سه سال توقف مجدد از محل اعتبارات ملی آغاز شد و امید است یا یاری خداوند متعال از اول مهر 1397 دانش‌آموزان دختر متوسطه اول در این آموزشگاه به تحصیل اشتغال داشته باشند.

این مقام مسئول افزود تعمیرات اساسی سالن شهید صفری مجموعه ورزشی 13 آبان که از حدود سه قبل شروع شده بود با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال پایان پذیرفت و طی چند روز آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد که بخشی از این هزینه ها توسط خیرین و مسئولین شهرستان از جمله امام جمعه محلات، فرماندار و بخشدار و با پیگیری های نماینده مجلس تأمین شده است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت دانش‌آموزان افزود خانه ژیمیناستیک در سالن چند منظوره دبستان شهید رجایی به همکاری هیأت ژیمیناستیک، شورای اسلامی و شهرداری شهر محلات در حال آماده سازی است و به لطف خدا از ابتدای تابستان پذیرای دانش‌آموزان این رشته خواهد بود. همچنین رایزنی ها برای اتمام زمین چمن مصنوعی شهر نیم‌ور با خیرین صورت پذیرفته و نقشه های این پروژه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهیه شده است.

شمس افزود طی پیگیری های صورت گرفته با اتمام ساختمان آموزشی هنرستان شهید سیدمصطفی خمینی(ره) واقع در کوی رسالت در تابستان سال جاری احداث کارگاه ها و محوطه سازی این هنرستان نیز آغاز خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان شد دبستان های خیرساز کربلایی و سید آبادی و سالن ورزشی خیرساز پوریا در سال تحصیلی گذشته و دبستان خیرساز شهید مقدم در سال تحصیلی جاری در مجموع با هزینه ای بالغ بر 38 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسیدند.

 

ارسال نظرات