سید ساجد یعقوبی
پس از جلب اطمینان و دسترسی به اطلاعات کاربر صورت گرفت؛
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اردبیل از دستگیری فردی که پس از آشنایی باخانمی متاهل در تلگرام و فریب وی قصد اخاذی و برقراری رابطه نامشروع داشت، خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۱۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

تهدید و اخاذی از سوی دوست تلگرامی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا اردبیل: سرگرد علی قهرمان طالع در تشریح این خبر اظهار کرد: طی مراجعه شاکیه و بیان اینکه مدتی است با شخصی در تلگرام آشنا شده و متهم پس از برقراری رابطه صمیمی با فریب او اقدام به نفوذ به حساب کاربری‌اش کرده و با دسترسی به تمام عکس‌ها و فیلم‌های شخصی، وی را تحت فشار قرار داده و درخواست دریافت پول یا برقراری رابطه کرده که موضوع جهت بررسی و رسیدگی به کارشناسان این پلیس ارجاع داده شد.

رئيس پليس فتا استان اردبيل افزود: کارشناسان طی بررسی‌های فنی و پلیسی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی به‌ همراه تجهیزات دستگیر و پس از تکمیل پرونده وی تحویل مراجع قضایی گردید.

اين مقام ارشد انتظامی گفت: هم‌وطنان عزيز باید در نظر داشته باشند که هویت بیشتر افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی جعلی و با هدف سوء استفاده از کاربران در این محیط مشغول به کار هستند و خانوادهها ضمن پایبندی به ارزش‌ها و اصول اخلاقی، می‌توانند در صورت نیاز از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در ارتباط باشند.

سرگرد قهرمان طالع همچنین به کاربران توصیه کرد: به هر درخواست دوستی در شبکه‌های اجتماعی پاسخ ندهند و دوستی‌های خود در فضای سایبر را محدود نمایند و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار دوستان سایبری خود قرار ندهند چرا که این افراد میتوانند از این اطلاعات سوئ استفاده نمایند و برای شما دردسر ایجاد کنند.

ارسال نظرات