بوشهر- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به احداث ۱۵۰ خانه عالم در استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد این پروژه ها به بهره برداری و یا در شرف بهره برداری هستند.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۳۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

احداث ۱۵۰ خانه عالم در استان بوشهر/فعالیت‌های مردمی توسعه می یابدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات با دستور، درایت و دور اندیشی امام خمینی (ره) در راستای تشکیل یک نظام همراه با تعالیم دینی راه اندازی شد.

وی با اشاره به اهمیت بعد فرهنگی در انقلاب اسلامی ایران، افزود: برای تحقق این مهم نیاز به یک زیرساخت هایی بود که بتوانند امور دینی را راهبردی و مدیریت کنند و در همین راستا یکی از نهادهایی که به فرمان امام تشکیل شد سازمان تبلیغات بود.

فعالیت ۱۲۰۰ هیئت مذهبی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای شکل گیری وظایفی برای این سازمان تعیین شد که از ابتدای انقلاب تا کنون این وظایف به نحوه مطلوبی به آن پرداخته شده است.

سروستانی  با اشاره به اینکه اکنون با الهام از معارف دینی و فرامین مقام معظم رهبری کارها در سازمان تبلیغات به صورت مردمی اجرا می شود، گفت: در همین راستا تشکل های مختلف مردمی در این نهاد ساماندهی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در استان بوشهر ساماندهی شدند و بالغ بر ۷۰۰ مداح نیز عضو کانون مداحان استان شده اند.

استقرار ۱۱۰ مبلغ

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر  به طرح های مختلفی که در طول سال اجرا می شود اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این طرح ها می‌توان به طرح استقرار ۱۱۰ مبلغ به مناطق فاقد مبلغ اشاره کرد.

سرورستانی از احداث ۱۵۰ خانه عالم در نقاط مختلف استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۸۰ درصد این پروژه ها به بهره برداری و یا در شرف بهره برداری هستند.

وی  به فعالیت دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی در استان بوشهر اشاره کرد و عنوان کرد: اکنون سه دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان بوشهر فعالیت دارند.

فعالیت در حوزه فضای مجازی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: یکی از مباحث مهم امروز که در صورت عدم تولید محتوای صحیح دچار آسیب‌های اجتماعی خواهد شد بحث فضای مجازی است که در این راستا تولید برنامه هایی در قالب نرم افزار در حوزه فضای مجازی در حال انجام است.

سروستانی در خصوص برنامه‌های امسال سازمان تبلیغات تصریح کرد: ایجاد تفاهم نامه با دستگاههای مختلف، انجام فعالیت های مختلف در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد و کاهش طلاق از جمله برنامه های فرهنگی و ترویجی خواهد بود.

ارسال نظرات