کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع نیروهای انتظامی شهرستان اردل، گفت: اصالت زن مسلمان عفت اوست، که حجاب مهمترین رکن آن می باشد.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۴۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی در جمع کارکنان نیروی انتظامی شهرستان اردل با اشاره به آیات قرآن کریم، انواع حجاب در قرآن را تشریح کرد.

وی افزود: حجاب در رفتار نخستین نوع حجاب است. در قرآن سوره مبارکه نور آیه 31 خطاب به زنان پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلام تصریح شده است: و پاهای خود را به گونه ای به زمین نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می دارند معلوم گردد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به آیات مختلف قرآن کریم،  عدم رابطه و دوستی زنان با مردان و بالعکس را از دیگر انواع حجاب دانست و گفت: حجاب در پوشش  نیز در آیه 31 سوره مبارکه نور سفارش شده که خداوند می فرماید: ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش های خود را بر خود فروترگیرند. و زیورهای خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعا از آن پیداست و باید روسری خود را بر سینه خویش فرو اندازند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، افزود: حجاب در گفتار نیز توصیه خداوند متعال در قرآن کریم است که در آیه شریفه 32 از سوره احزاب می فرماید:پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیماری است طمع ورزد و گفتاری شایسته گویید.

وی افزود: شاید بتوان گفت در بین فرایض دینی مسلمانان هیچ یک به اندازه حجاب زنان در دوران مدرن مورد توجه نبوده است.، هم کسانی که به آن باور دارند وهم کسانی که آن را برای حفظ عفت لازم نمی دانند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب از بخشی از وجود آدمی نشأت می گیرد که دارای این چنین دوام و بقا یی به اندازه طول تاریخ بشریت می باشد. در دنیای امروز نقش زنان در پیشرفت و توسعه کشور غیر قابل انکار است؛ اما تا جایگاه واقعی خود هنوز فاصله دارند و باید بیشتر در این زمینه تلاش شود تا به جایگاه واقعی خود برسند.

ارسال نظرات