خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد:
حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: نیاز به شبکه های مجازی، رسانه مقتدر و جامع داریم تا بتوانند پاسخگوی جامعه باشند. رسانه ها رکن چهارم جامعه هستند. بنابراین باید در حوزه های دینی به شکل جدی وارد شوید.
کد خبر: ۹۰۲۸۳۹۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد. 
حجت الاسلام نعمت اللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم بیان کرد: اول تیرماه یاداور ابتکار عمل بنیانگذار مبنی بر تاسیس یک نهاد فرهنگی و دینی بنام سازمان تبلیغات اسلامی برای خدمت در عرصه فرهنگی و دینی بود.
وی گفت: با توجه به شرایط ویژه قبل از انقلاب و با شروع فصل جدید انقلاب، باید نهادهایی تاسیس می شد که نسبت به برنامه های فرهنگی و دینی مدیریت مناسب انجام می داد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: همیشه این بحث از گذشته های دور مطرح بود که میزان دخالت دولت ها در فرهنگ چه میزان است که نظریه های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما نقش دولت ها در حوزه فرهنگ، به شکل ایجاد علایم و قوانین خاص می باشد. 
حجت الاسلام نعمت اللهی عنوان کرد: فرهنگ مهمترین دغدغه بشر در طول تاریخ است و همیشه جوامع بشری نسبت به آن با چالش های مختلفی مواجه بوده اند.
وی افزود: شاکله جوامع بر سه اصل فرهنگ، اقتصاد و سیاست است. وقتی صحبت از سیاست می شود به روح در بدن آدمی تشبیه و به تبع آن بعنوان روح در جامعه مطرح می شود. برخی جوامع تلفیق دین و سیاست را باور دارند و برخی جوامع تک بعدی هستند و به جدایی دین از سیاست معتقد هستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در مساله فرهنگ می توان گفت تنها موجودی که فکر میکند انسان است. حتی در تصمیم گیری موضوعات ساده نیاز به تفکر دارد. 
این مقام مسوول اضافه کرد: حوزه فرهنگ از سیاست مهمتر است به لحاظ نیاز به تفکر و اندیشه و حوزه اقتصاد نیز در حد خود مهم و تاثیرگذار است و به بدنه جامعه تشبیه شده و اگر دچار چالش شود حوزه های فرهنگ و سیاست را دچار چالش می کند.
حجت الاسلام نعمت اللهی تصریح کرد: پس از حکم تاریخی امام مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، ماموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ دین بود اما در حوزه های مختلف ورود پیدا کرد. حوزه هایی مانند حوزه هنری که امروز به شکل کاملا مستقل عمل کرده و بسیار موفق است.
وی اضافه کرد: امروز با وجود موسسات اقماری، کار مدیریت به مردم واگذار شده است و در حال حاضر قریب به ۹۰ خانه عالم وجود دارد و حدود ۷۰ نفر روحانی در طرح هجرت شرکت دارند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امروز انفجار اطلاعات در دنیا رخ داده و ما باید برای کنترل این اطلاعات، ظرفیت های موجود در جامعه را شناسایی کنیم. 
حجت الاسلام نعمت اللهی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه الکترونیک نیز ورود پیدا کرد که یکی از آنها کتابخانه های دیجیتال است. با توجه به وجود فضاهای مختلف اجتماعی به دنبال تولید محتوا هستیم و معتقدیم که تبلیغ جامع ارکانی دارد. 
وی بیان کرد: این ارکان شامل پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام، شیوه پیام و ابزار پیام که اگر از هرکدام غفلت کنیم آسیب می بینیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: یکی از ضعف های امروز جامعه ما عدم توجه به پیام دهنده و پیام شنونده است و بر اساس نیاز قشر های مختلف، امروز باید برای هر قشری پیام داشته باشیم. 
این مقام مسوول اضافه کرد: باید از همه ابزارها استفاده کنیم و بر اساس شبهاتی که در حوزه های فرهنگی و دینی وجود دارد نیاز به تلاش بالا در حوزه تولید محتوا داریم.
حجت الاسلام نعمت اللهی اظهار کرد: نیاز به شبکه های مجازی، رسانه مقتدر و جامع داریم تا بتوانند پاسخگوی جامعه باشند. رسانه ها رکن چهارم جامعه هستند. بنابراین باید در حوزه های دینی به شکل جدی وارد شوید. رسالت همه ما سنگین است و هر یک از ما باید خود را مسوول بدانیم.
وی در پایان مطرح کرد: امروز با نسلی مواجه هستیم که با نسل گذشته متفاوت است چرا که پرسشگر است و گذشته را تجربه نکرده است بنابراین مناسب است تا برای این نسل پویا پاسخ هایی متقن داشته باشیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها