ابن الدين جانشين بسيج اساتيد كشور گفت: اساتيد ارتباط موثر و خوبي با مساجد ، امام جماعت و حضور در حلقات صالحين داشته باشند و دوره هاي آموزشي را متناسب با تخصص خود، براي اعضاي حلقه هاي صالحين در مساجد برگزاركنند .
کد خبر: ۹۰۲۸۴۲۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكتر محمد رضا ابن الدين حميدي جانشين سازمان بسيج اساتيد كشور، درمراسم گراميداشت شهيد مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد دردانشگاه فرهنگيان شهرستان اراك با بيان اينكه استان مركزي ،وطن شهيد چمران مي باشد و اين شهيد بزرگوار درنوشته هاي خود از خداي متعال ، تقاضاي كسب علم تام و ظرفيت علمي بي نهايت را طلب مي كند و هدف ازاين درخواست، فخر فروشي نبوده بلكه به دنبال استفاده آن در راه رضايت خداوند مي باشد .
وي درادامه افزود : افتخارامروز ما وجود يك الگوي ارزشي و رفتاري مثل شهيد چمران است و مقام معظم رهبري به خوبي اين روز را بنام اساتيد نام نهادند كه بايد قدردان اين عنوان باشيم و دردوران دفاع مقدس رزمندگان با حضور دردوره هاي آموزشي وسپس ترغيب آنها به حضور وعضويت در بسيج به ميدان مبارزه با دشمنان مي رفتند و الان هم آموزش با روش ديگر و با توجه به تهديدات روز بايد انجام بگيرد.
جانشين بسيج اساتيد كشور به انواع جنگهاي امروزي اشاره وگفت : امروز مبارزات ما با دشمنان در موضوعات اقتصادي ، علمي فرهنگي مي باشد و ازاساتيد بسيجي انتظار مي رود ، دراين نوع مبارزات آموزش هاي لازم را ارائه بدهند وشرايط جنگ از نوع نظامي و سخت به جنگ نرم تغيير پيدا كرده است و دهه اول انقلاب اسلامي دهه دانشكده ها بود و دراين دهه تلاش روي آموزش بود .
حميدي در ادامه به دهه دوم به بعد انقلاب اشاره و افزود : دردهه دوم و سوم، تمركز روي موضوعات پژوهشي بود و تلاش اين دو دهه به بررسي و مطالعه، و رسيده به يك نتيجه و راه حل مناسب بود ودهه چهارم انقلاب ، انديشكده ها به ميدان آمدند و و درحال حاضر درسطح دنيا 5600 عنوان انديشكده وجود دارد كه 51 عنوان آن به ايران اختصاص دارد والبته انديشكده ها مغز منفصل حاكمان هستند و اهل رسانه وتبليغات هم نيستند .
ابن الدين در ادامه به لزوم هدايت جمهوري اسلامي توسط انديشكده ها اشاره و افزود : كجاي دنيا اين اساتيد ارزشمند و شيعه پيدا مي شود و اساتيد بايد مغز منفصل حاكميت جمهوري اسلامي باشد و در اين راه گرايشهاي سياسي نبايد مدنظر قرار گيرند و همه هدف بايد كمك به نظام باشد و همانطور كه رهبري فرمودند ؛ كه هر كسي كه دغدغه حل مشكلات كشور را دارد يك فرد بسيجي محسوب مي شود و ما بايد با توجه به مشكلات پيش روي كشور،بدانيم جايگاه و وظيفه اساتيد در زمان حال چه مي باشد.
وي در ادامه به سه ماموريت انديشكده ها اشاره و افزود : سه ظرفيت آموزش دهندگي ، پژوهش كنندگي و تربيت كنندگي بايد در جهت استفاده منافع انقلاب اسلامي انجام بگيرد و دراين سه ظرفيت موضوع مهم و اساسي تربيت كنندگي كه ماموريت اصلي انديشكده ها مي باشد و اين كار بايد توسط اساتيد صورت پذيرد .
جانشين بسيج اساتيد كشوربه نحوه انجام اين ماموريت اشاره و گفت : اساتيد بايد ارتباط موثر و خوبي با مساجد ، امام جماعت و حضور درحلقات صالحين داشته باشند و دوره هاي آموزشي را متناسب با تخصص خود، براي اعضاي حلقه هاي صالحين در مساجد برگزاركنند .
ابن الدين در پايان به انواع انديشكده ها اشاره وافزود : اين انديشكده ها دردو سطح ملي واستاني انجام مي گيرد كه در سطح ملي به بررسي موضوعات مختلفي از جمله بانكداري ، بيمه ، آسيب هاي اجتماعي ، طلاق و اعتياد مي پردازد درحالي كه درسطح استان، دغدغه ها و موانع موجود در استان را مورد تحليل و بررسي قرار مي دهند و خروجي همه اين برنامه ها بايد در خدمت انقلاب قرار بگيرد
در ابتداي اين مراسم دو نفر از روساي انديشكده ها با موضوعات صنعت و معدن و همچنين فضاي مجازي و سواد رسانه اي به بيان نظرات خود در خصوص دغدغه ها و مشكلات موجود و راه كارهاي حل آنها پرداختند.

ارسال نظرات