جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری استان مركزی با حضور آقازاده استاندار مركزی و فعالان بخش خصوصی و مدیران استانی با هدف بررسی سه موضوع پس از دو ساعت بحث و اختلاف نظر فراوان بدون مصوبه به كار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۴۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مركزی؛ جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری استان مركزی با حضور آقازاده استاندار مركزی و فعالان بخش خصوصی و مدیران استانی با هدف بررسی سه موضوع پس از دو ساعت بحث و اختلاف نظر فراوان بدون مصوبه به كار خود پایان داد.

در ابتدای این جلسه گزارش آماری از وضعیت استان مركزی در تمامی شاخص ها در زمستان 96 در بین 31 استان كشور ارائه شد كه طبق این آمار و به گفته منوچهر توسطی، رئیس اتاق بازرگانی اراك همه آمارهای ارائه شده از سازمان های رسمی كشور گرفته شده و نكته قابل ذكر در این بود كه در اكثر شاخص ها استان مركزی رتبه های بالای كشوری را دارا بود.

در ادامه یكی از كارشناسان حاضر در جلسه، به غیر واقعی بودن برخی از تحلیل ها و شاخص ها انتقاد کرد.

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بررسی سه موضوع در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی طبق ماده 169 كه در این موضوع پس از بحث مابین بخش خصوصی و اداره مالیات توافق و مصوبه‌ای حاصل نشد و مقرر شد برای هماهنگی و اتفاق نظر كامل در این موضوع در شورایی متشكل از برخی از اعضا این ماده و نحوه بخشودگی جرائم بررسی شود.

در این گفتگوی دو ساعته شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی، موضوع اعتبار سنجی اسناد و هزینه ها، مورد بحث بررسی كارشناسان دو طرف قرار گرفت كه به علت اختلافات، این موضوع هم به مانند مبحث اولی به كارگروه واگذار شد تا نشان دهد دو گروه اختلافات و برداشت های متفاوتی از قانون دارند.

در این جلسه كه دكتر كریمی نماینده مردم اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ ادامه اختلاف نظرهای كارشناسی در دو موضوع قبلی درحالی بدون نتیجه و مصوبه خاصی به پایان رسید كه دستور کار سوم جلسه به بررسی مشكلات واحدهای صنعتی مستقر در مجاورت قطب صنعتی شهرستان اراك مورد بررسی قرار گرفت.

در این دستور کار عمده مشكلات كارگاه‌های تولیدی، نداشتن انشعابات انرژی بود که علت آن نیز عدم صدور مجوز نهایی فعالیت بود ولی باتوجه به بحث اشتغالزایی و فعالیت چنیدن ساله این کارگاه‌ها، اختلاف نظر اعضای جلسه نسبت به دو دستور کار دیگر جلسه کمتر بود.

علی اكبر كریمی نماینده اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: جمع بندی خوب و كاملی در خصوص مباحث مالیاتی در كمیسیون  اقتصادی مجلس در حال نهایی شدن است و احتمالا هفته آینده به صحن علنی مجلس می رسد كه با تصویب كامل این طرح به حل مشكلات و شفافیت زیادی در موضوعات مالیاتی خواهیم رسید. 

در پایان آقازاده استاندار مركزی با انتقاد از عدم هماهنگی اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مباحث مطرح شده این جلسه گفت: موضوعات مطرح شده با توجه به اختلاف نظر و برداشت های متفاوت از مباحث، نیاز به كار كارشناسی و تفاهم كامل و رفع اختلاف نظرها در كارگروه تعیین شده دارد.

در پایان و پس از دو ساعت بحث و بررسی و ارائه نظرات جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بدون نتیجه و مصوبه ای به كار خود پایان داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات