قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور

قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تصویب شد

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:اخیرا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع کشورهای عضو کنوانسیون دفاع از حقوق معلولین در مقر سازمان ملل متحد گزارشی مبنی بر تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارائه داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۸۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، پهبد پورشبانان  امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی مسائل اجتماعی تکالیف بسیاری دارد.اظهار کرد: توسعه اورژانس اجتماعی در سطح تمامی شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزارنفر از جمله اهداف سازمان بود و از ابتدای سال 96 تا پیش از پایان نیمه اول همان سال بیش از 160 مرکز در سطح شهرهای مربوطه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در راستای جلوگیری از تولد کودکان توام با معلولیت مادرزادی، از ابتدای اجرای طرح ذخیره ژنتیکی بیش از 300 هزار زوج متقاضی ازدواج بررسی قرار گرفت.

پورشبانان تصریح کرد: در راستای برنامه‌های پیش‌گیرانه و مداخلات به‌هنگام و کاهش فقر مطلق شاهد آن هستیم علی‌رغم تمام تنگناهای اقتصادی دولت اما اعتبارات بسیار مناسبی برای بهزیستی کشور دیده شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته همواره میزان رشد بودجه سالیانه سازمان بهزیستی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی کشور را شاهد بودیم، گفت: بودجه این سازمان از میانگین مربوطه 50 درصد بیشتر رشد داشته و درصد تحقق اعتبارات آن همواره بالا بوده است.

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اخیرا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع کشورهای عضو کنوانسیون دفاع از حقوق معلولین در مقر سازمان ملل متحد گزارشی مبنی بر تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ارائه داد.

پورشبانان از تغییر وضعیت معیشتی و ارتقاء دریافتی کارکنان بهزیستی خبر داد و افزود: با اتفاقات مثبتی که در حوزه عملکردی سازمان شاهد هستیم در اعتبارات سال 97 مبلغ قابل توجهی صرفا برای ترمیم حقوق همکاران لحاظ شده که طی چندهفته آینده دستورالعمل اجرایی آن صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور میانگین بیش از 64 درصد کارکنان سازمان بهزیستی را بانوان تشکیل می‌دهند و این ترکیب جمعیتی در برخی استان‌ها به بیش از 70 درصد نیز می‌رسد.

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برخی پارامترها جهت انتخاب سرپرست بهزیستی لرستان، بیان داشت: استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان و همچنین شایسته‌سالاری، ریاست سازمان را بر آن داشت که این‌بار یک بانو برای سمت سرپرستی بهزیستی لرستان انتخاب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات