خبرهای داغ:
فرماندار هریس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان، فردگرایی و غرق شدن در دنیای مجازی را عامل دور شدن جوانان از فعالیت های اجتماعی دانست و تاکید کرد: باید جوانان را به سمت فعالیت های اجتماعی سوق دهیم.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۸۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی محمودی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان هریس با تاکید بر حل مسائل جوانان، خاطرنشان کرد: در تاریخ 150 ساله ایران همه اتفاقات مهم در سایه مشارکت اجتماعی مردم به ویژه جوانان رخ داده است.
وی با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد مشارکت هدفمند جوانان برای یک هدف واحد بودیم، گفت: توسعه پایدار کشور متکی بر مشارکت سازمان یافته جوانان است.
وی اضافه کرد: امروز جوانان از ما می پرسند که برای مشکلاتشان چه برنامه ای داریم و اگر واقع بینانه به آمار آسیب های اجتماعی نگاه کنیم ریشه اصلی این مسائل همچون طلاق و خشونت، اجتماع گریزی جوانان است.
محمودی افزود: حل مسئله جوانان نیاز به یک برنامه راهبردی مشخص دارد و باید در کنار برنامه های بلندمدت، برنامه های میان مدت در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار هریس گفت: جوان گرایی و استفاده از استعداد و توان جوانان در پست ها و مسئولیت های مدیریتی، ایجاد فضا و بستر مورد نیاز برای کارآفرینی و فعالیت جوانان در عرصه های مختلف، حمایت واقعی و نه صوری و شعاری از جوانان و ایجاد فضا برای نقش آفرینی جوانان در عرصه های تصمیم سازی از جمله مهمترین درخواست ها و مطالبات جوانان است.
محمودی اظهار داشت: جوانان بیش از آنکه گلایه از بیکاری داشته باشند، از نبود فرصت های شغلی و بسترهای کار و خلاقیت و کارآفرینی گلایه دارند و ما در تلاش هستیم بهترین فضا و بیشترین تسهیلات برای جوانان را در این خصوص فراهم کنیم.
وی با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت، گفت: باید شرایط مناسبی برای ایجاد نشاط و روحیه مثبت در بین جوانان فراهم شود.
وی برنامه ریزی دقیق برای پرکردن اوقات فراغت جوانان شهرستان را ضروری دانست و افزود: با هماهنگی بین دستگاهی از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود.
محمودی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی نیز برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در روستاها بهره گرفت، ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری دستگاه‌های مربوطه گامی مؤثر برای ارتقای مهارت‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، فنی و تخصصی جوانان روستایی خواهد بود.
وی تاکید کرد: برگزاری این دوره‌ها می‌تواند ظرفیتی برای ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی برای جوانان در روستاها و راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باشد.
فرماندارهریس گفت: باید توجه شود تا مهارت‌های مورد نیاز و منطبق بر نیاز منطقه و بازار کار ارائه شود و تنها اشتغال جوانان هدف ارائه این آموزش‌ها قرار گیرد.
وی به راهکارهای جذب سرمایه گذار در شهرستان اشاره کرد و ایجاد جو پویا و پرتحرک را زمینه ساز جذب سرمایه و اشتغال، ازدواج و بهبود در سایر زمینه های امور جوانان دانست.
محمودی با بیان اینکه سن ازدواج دختران متأسفانه در برخی از روستاهای شهرستان پایین است، اظهار داشت: ازدواج دختران در سنین پایین تبعات روحی و جسمی را به دنبال دارد که البته دستگاه‌های مربوطه می‌توانند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از تبعات ازدواج زودهنگام بکاهند.
وی با بیان اینکه پیشگیری از طلاق باید از بنیان خانواده باشد، افزود: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از خانواده ها بوده و ضروری است که مجمع خیرین ازدواج در راستای کمک به کاهش معضل طلاق و افزایش ازدواج موفق ورود کند.
وی با تأکید بر اینکه نگاه به مجمع خیرین نباید صرف مسایل مادی باشد، ورود این مرکز به شاخه های مختلف از فرهنگی و هنری و اجتماعی و کار برای تمامی اقشار جامعه با خروجی مؤثر و کارآمد در این شهرستان را خواستار شد.

ارسال نظرات