فرماندار مراغه:

هنر نقش ماندگاری در هدایت جامعه به سوی رشد و تعالی دارد

فرماندار مراغه در آیین افتتاح و تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی «مشق مهر» در تالار عبدالقادر مراغی این شهرستان، با اشاره به جایگاه معنوی هنر در جامعه گفت: هنر نقش ماندگار و عمیقی در هدایت جامعه به سوی رشد و تعالی دارد.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۸۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری افزود: هنر در صورت بهره گیری مناسب از آن نقش به مراتب سازنده تری از هرگونه سخنرانی و خطابه دارد.

وی ادامه داد: وجود آثار هنری فاخر و ارزشمند در عرصه های مختلف از جمله شعر و خوشنویسی در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه نویدبخش توسعه فرهنگی را در این خطه می دهد.
شکری با بیان اینکه هنر تجلی زیبایی های الهی است اضافه کرد: هنرمندان نیز تجلی گر و خالق این زیبایی ها هستند.

وی همچنین از تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی و افزود: بحمدالله در مراغه شاهد برگزاری برنامه های غنی و وزین فرهنگی و هنری هستیم و این در سایه تلاش مسئولین و هنرمندان صورت می گیرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی نیز در این آیین ضمن اشاره به برگزاری نامه های موفق فرهنگی و هنری در شهرستان مراغه گفت: پنجمین جشنواره خوشنویسی «مشق مهر» در سال ٩٧، سومین برنامه‌ی شاخص و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی و هنری است که به همت هنرمندان مراغه اجرا می شود و این بیانگر مدیریت بسیار عالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و همت و اراده هنرمندان این خطه میباشد .

علی محرمی با اشاره به پتانسیل موجود در حوزه هنر خوشنویسی در منطقه جنوب استان گفت: ما در کمتر از شش ماه شاهد برگزاری دو جشنواره بسیار مهم در حوزه هنر خوشنویسی در منطقه جنوب استان هستیم و این امر بیانگر این است که ظرفیت بسیار بالا و هنرمندان توانمندی در این رشته از هنر در این منطقه وجود دارد.

محرمی همچنین با اشاره به کیفیت و کمیت آثار رسیده به پنجمین جشنواره خوشنویسی«مشق مهر» گفت: هر چند تعداد آثار رسیده به این دور از جشنواره نسبت به دوره های قبل؛ از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، اما در کنار این امر کیفیت آثار نیز بسیار حایز اهمیت است و با توجه به اعلام هیئت محترم داوران جشنواره کیفیت آثار رسیده به این جشنواره بسیار مطلوب و غنی می باشد.

دبیر جشنواره مشق مهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: این جشنواره با هدف ترویج هنر خوشنویسی، پویایی هنر و معرفی آثار فاخر و در ٢ بخش استانی در در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نیز در بخش شهرستانی ویژه هنرآموزان و دانش آموزان برگزار شد.
وی ادامه داد: از بین کل آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، بیش از ١٢٠ اثر در در بخش استانی و ١٠٠ اثر در بخش شهرستانی در اختیار هیئت محترم انتخاب و داوران قرار گرفت که نهایتا ٧٥ اثر انتخاب و در قالب نمایشگاه در نگارخانه استاد نیکخوی مراغه به نمایش درآمده است.
وی اضافه کرد: در این جشنواره، کارگاه تخصصی هنر خوشنویسی با محور نگاهی به آثار مرحوم استاد احمد جودی برگزار و کتاب گنجینه الاسرار با مضمون اشعار عمان سامانی به خط استاد نیکخو رونمایی می شود.

نمایشگاه پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی «مشق مهر» از ٢٩ خرداد لغایت ٥ تیرماه همه روزه از ساعت ١٧ الی ٢١ در محل نگارخانه استاد نیکخو واقع ئر مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه پذیرای علاقمندان می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها