با اتمام اکران فیلم‌ها؛

جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر‌ پایان یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر گفت: دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با اتمام اکران فیلم‌ها و برگزاری اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۹۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عدالت دهقانپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام داوری آثار برگزیده دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسات هماهنگی و شورای سیاست‌گذاری و انتشار فراخوان بیش از 250 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر ارسال‌شده بود.

وی بابیان اینکه بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 49 اثر به بخش مسابقه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر راه یافت، گفت: این آثار شامل 24 عنوان فیلم مستند، 13 عنوان داستانی و 12 فیلم پویانمایی می‌شود که از آثار 20 استان است.

دهقانپور اضافه کرد: جشنواره با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد و توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری و نقش آیین‌ها و رسوم بومی روستایی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آن‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه به سابقه برگزاری این جشنواره نیز اشاره  و بیان کرد: نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به‌صورت منطقه‌ای برگزار شده که در آن فیلم‌سازانی 5 استان از استان‌های شمال غرب کشور و شمال کشور نیز حضور یافته بودند.

دهقانپور با انتقاد از این‌که شهرستان کلیبر مجتمع فرهنگی و هنری و یا زیرساخت‌هایی از این قبیل ندارد، گفت: در راستای تسهیل در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان کلیبر نیازمند زیرساخت هستیم و اگر قرار باشد تا این جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود ابتدا باید زیرساخت‌ها تأمین شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری را گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی عنوان کرد، یادآور شد: دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با آن‌که با کمبودهای امکاناتی روبرو بود اما این ظرفیت را داشت و توانست پتانسیل‌های آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران در حوزه قیلم سازی را نشان دهد.

دهقانپور با تأکید بر این‌که دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در شهرستان کلیبر برگزار و آثار برگزیده این جشنواره معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار